Millä perusteella ostat juuri tiettyjä ihonhoitotuotteita? Asiantuntija toivoo, että jokainen esittäisi itselleen tämän kysymyksen ennen kuin tarttuu kosmetiikkaostastolla houkutteleviin tuotteisiin.
Amerikkalainen tohtori Rachael Eckel ZO Skin Healthilta varoittaa suomalaisia yleisestä mokasta, jonka moni tekee ostaessaan ihonhoitotuotteita. Eckel ei usko, että paras tapa valita ihonhoitotuote on tuoksu, hinta tai purkin ulkonäkö.
– Ensin naiset tekevät valintansa sen perusteella, miltä purkit näyttävät ulospäin ja sen jäkeen he nuuskaisevat sitä. Jos se tuoksuu mahtavalta, he valitsevat sen, ZO Skin Health ja ZO Medical -tuotteiden taustalla vaikuttava Eckel kertoo MTV Lifestylen haastattelussa.
– Jos jokin tuote tuoksuu hyvältä tai näyttää hyvältä paketissaan, se ei tarkoita sitä, että se todella vaikuttaa ihoon jotenkin suotuisalla tavalla, Eckel jatkaa.
Kallis hinta ei tarkoita välttämättä tehokasta tuotetta
Asiantuntijan mukaan monella on sellainen mielikuva, että tavaratalojen kosmetiikkaosastoilla myytyjen ihonhoitotuotteiden korkea hinta takaa sen, että tuotteet ovat tehokkaita. Näin ei kuitenkaan aina ole.
– Moni ajattelee, että mitä kalliimpi tuote on, sitä tehokkaampaa se on, Eckel toteaa.
– Se tulee monelle yllätyksenä, että kalliissa tavaratalojen ihohoitotuotteissa voi olla ihan sama sisältö kuin ruokakauppojen halvoissa tuotteissa, tohtori jatkaa.
Kauneus myy – ostatko sinä?
Kauneudenhoitoalalla ulkonäkö on merkittävässä roolissa, sillä mielikuvat vaikuttavat niin vahvasti ihmisten ostopäätöksiin. Tästä syystä vallitsevia kauneusihanteita edustavat naiset ovat usein tärkeässä roolissa ihonhoitotuotteiden mainonnassa. Asiantuntija ei kuitenkaan suosittele uskomaan sokeasti niitä mielikuvia, joita mainosten perusteella omaan mieleen syntyy.
– Jos kauniin naisen laittaa esittelemään tiettyä hajuvettä, se käy paremmin kaupaksi kuin silloin, jos hajuvettä esittelisi vähemmän viehättävä nainen, Eckel huomauttaa.
– Vaikka mainoksessa esiintyisi upea julkkis täydellisine ihoineen mainostamassa tiettyä ihonhoitotuotetta, ei hän välttämättä käytä koko tuotetta! asiantuntija toteaa.
***
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.