Piereskelevä ja kuolaava koira pilasi lennon – pariskunta vaatii lentoyhtiöltä hyvitystä

Uusiseelantilainen pariskunta vaatii lentoyhtiöltä hyvitystä 13 tunnin lennostaan.

Uusiseelantilaiset Gill ja Warren Press väittävät, että heidän Singapore Airlinesin lentonsa Pariisista takaisin Uuteen-Seelantiin meni pilalle matkustamossa piereskelevän koiran vuoksi. Pariskunta vaatii hyvitystä lennostaan. 

Gill kertoi paikalliselle Stuff-sivustolle kuulleensa alkuun raskasta korinaa, jonka pian tajusi olevan viereisen matkustajan mukana olevan koiran hengitystä. Jo tässä vaiheessa nainen ilmoitti, ettei kestä ääntä koko lentoa. Pahin oli kuitenkin vasta edessä.

Tukikoira kuolasi ja piereskeli

Pariskunta kuuli koiran omistajan kertovan toiselle matkustajalle, että lemmikki lievitti hänen ahdistustaan. Singapore Airlines ei ole hyväksynyt niin kutsuttuja "emotionaalisia tukikoiria" lennoilleen huhtikuusta lähtien, mutta niiden matkustajien kohdalla, jotka olivat varanneet lentonsa ennen huhtikuuta, on tehty poikkeuksia.

Pressien mukaan koira itse vaikutti stressaavan ja olevan huonovointinen. Kun Pressit ottivat asian puheeksi lentohenkilökunnan kanssa, heille tarjottiin mahdollisuutta siirtyä takariviin.

Pariskunta ei kuitenkaan halunnut luopua maksamistaan economy-luokan premium-penkeistä. Puolivälissä 13 tunnin lentoa ilmoille pärähti kuitenkin uusi ongelma.

Pressien mukaan koira oli alkanut piereskellä ja alkanut ikävästi lähestyä pariskunnan henkilökohtaista tilaa.

– Koira ei voinut olla käytävällä, koska kärryt eivät olisi mahtuneet kulkemaan, joten sen piti tulla lähemmäs, mikä tarkoitti, että sen pää oli aviomieheni jalkojen alla, Gill selittää.

Naisen mukaan koira kuolasi Warrenin jaloille. 

Kuvan koira aiheutti hajuhaittoja vieressä istuneen pariskunnan mukaan. Jos julkaisu ei näy, voit katsoa sen täältä.

"Emme saaneet sitä kokemusta, josta maksoimme"

Loppujen lopuksi pariskunta ei kestänyt kuolaavaa, ilmavaivoista kärsivää koiraa enää kauempaa ja hyväksyi tarjouksen siirtyä economy-luokan eturiviin paikoille, jotka oli varattu lentohenkilökunnalle. Pariskunnalle luvattiin, että tapauksesta kirjattaisiin raportti ja lentoyhtiö ottaisi pariskuntaan yhteyttä.

Pressien mukaan Singapore Airlines ei kuitenkaan palannut asiaan ennen kuin he itse ottivat yhteyttä asiakaspalveluun. Lopulta Presseille tarjottiin 125 Uuden-Seelannin dollarin (noin 69 euron) arvoinen lahjakortti lentoyhtiön lahjatavarakaupan verkkosivustolle. Summaa nostettiin lopulta 200 dollariin eli noin 110 euroon per pää.

Pariskunta ei kuitenkaan ottanut lahjakortteja vastaan, vaan huomautti, ettei lahjakorttien arvo millään korvannut eroa heidän hinnakkaampien economy-paikkojensa ja niiden paikkojen välillä, jotka he loppulennoksi saivat. Pariskunta vaatii täyttä hyvitystä tuolta lennon osuudelta. 

Pariskunta kokee, että koiran läsnäolosta olisi pitänyt kertoa etukäteen.

– Emme saaneet sitä kokemusta, josta maksoimme. 

Lentoyhtiön edustaja kertoi Stuff-sivustolle, että yhtiö jatkaa Pressien kanssa asian hoitamista. Lentoyhtiö pahoittelee, ettei pariskunta saanut tietoa tukikoiran läsnäolosta ajoissa.

Lähteet: Stuff, New York Post

Lue myös:

    Uusimmat