Video- ja äänitallenteiden myyntiluvut jatkoivat alamäkeään vuonna 2014. Tilastokeskuksen mukaan blu-ray ja DVD-levyjen myynnin arvo laski lähes kolmanneksen edellisvuodesta 75 miljoonaan euroon.
CD-levyjen, vinyylilevyjen sekä äänitiedostojen myynnin kokonaisarvo laski puolestaan 14 prosenttia 58 miljoonaan euroon.
Taustalla on verkon suoratoistopalvelujen nousu. Finnpanelin tilastojen mukaan Suomessa ylivoimaisesti suosituimman videoiden suoratoistopalvelun Netflixin käyttäjäkunta lähes tuplaantui viime vuonna. Viime vuonna Suomessa 400000 kotitaloutta käytti Netflixiä.
Musiikin suoratoistopalvelut ovat myös kasvattaneet suosiotaan kohisten. Viime vuoden aikana suoratoistopalvelujen suosio kasvoi Musiikkituottajien tilastojen mukaan 38 prosenttia.
Viime vuonna digitaalinen musiikkimyynti ohitti fyysisen musiikkimyynnin markkinaosuudessa. Tämän vuoden syyskuun lopussa digitaalisen musiikkimyynnin osuus koko musiikkimyynnistä oli yli 70 prosenttia.