Pitäisikö tehdä retki Pierumäelle tai lähteä safarille Hevonperseeseen? Kuusamon ronski uusi nimilinja on kannattanut

Ruka-Kuusamo Matkailun toimitusjohtaja Mats Lindfors kertoo, että markkinoinnissa pitää olla rohkea. Tässä tapauksessa rohkeus palkittiin.

– Pyrimme olemaan paras kohde perheille. Ensin pohdimme, miten lapsiperheet tähän suhtautuvat, mutta he ovat olleet kympillä mukana ja ovat pitäneet tätä hauskana ideana.

Rivojen paikannimien hyödyntäminen matkailualan markkinoinnissa on tuottanut tulosta. Vaikka hassunhauskat nimet vastaanottavat huvittunutta palautetta, Lindfors toteaa, että paras palaute on vierailevat asiakkaat.

Markkinointilinja oli loppuun asti hiottu

Kun markkinointityyliä hiottiin viime keväänä, herätti roisi idea Ruka-Kuusamon Matkailun organisaatiossa myös kauhun kankeutta, mutta markkinointilinja oli loppuun asti hiottu.

– Totta kai riskejä tulee pohtia. Valitsimme paikkojen nimet niin, etteivät ne loukkaa ketään. Nimet ovat hassunhauskoja, sekä niissä on pilkettä mukana.

Lindfors kertoo, että kampanja on suunnattu suomalaisille, sillä rivojen sanojen kääntäminen ulkomaiselle kielelle vaatisi käännöksen lisäksi hieman selventämistä konseptista.

Kampanjalla on hauskoista nimistä huolimatta tärkeä tavoite.

– Suomessa riittää hauskoja paikannimiä ja tämän markkinointikampanjan tavoitteena on saada ihmiset huomaamaan, miten hienoja paikkoja Suomessa on. Vaikka on rumia paikannimiä, on äärettömän kaunista ja hienoa tekemistä.

Suomi on pullollaan outoja ja pikkutuhmia paikannimiä. Kuinka monta sinä tunnistat?

Testaa, tunnistatko huvittavat suomalaiset paikannimet väärennöksistä! Valitse vaihtoehdoista mielestäsi oikea ja katso, millaisia erikoisia paikkoja Suomesta löytyykään...

Lue myös:

    Uusimmat