150 000 ihmistä ympäri maailman haki suomalaiselle kesäleirille – 14 valittiin

Visit Finland järjestää masterclassin onnellisuudesta ensi kesänä. Neljän päivän kurssille haki ihmisiä 190 eri maasta.

Onnellisuus on ollut myös matkailumarkkinoilla kärkenä jo pidemmän aikaa, kertoo Visit Finlandin kansainvälisen markkinoinnin johtaja Heli Jimenez.

Tuore markkinointikeino, Find Your Inner Finn -kurssi (Löydä sisäinen suomalaisesi), kiinnosti ihmisiä maailman ympäri.

Find Your Inner Finn levisi viraaliksi ilmiöksi

Ennen koronapandemiaa Visit Finland toteutti Rent a Finn -kampanjan, jossa matkailijat pystyivät "vuokraamaan" oppaakseen suomalaisen onnellisuusoppaan avaamaan suomalaisuuden ydintä.

– Meille jäi sellainen tunne, että tämä asia ei ole vielä loppuun käsitelty, Heli Jimenez kertoo.

Kesäkuussa Järvi-Suomen Rantasalmelle saapuukin osallistujia yksittäin tai pariskuntina Yhdysvalloista, Isosta-Britanniasta, Ranskasta, Japanista, Saksasta, Ruotsista, Italiasta, Hollannista ja Turkista.

Yhteensä osallistujia on 14. Halukkaita olisi ollut kuitenkin merkittävästi enemmän.

– Olemme saaneet hakemuksia 190 maasta, Jimenez paljastaa.

Hakemuksen täytti 150 000 hakijaa ja heistä 20 000 toteutti vielä lisäksi vaaditun somehaasteen.

– Olemme tietenkin todella positiivisesti yllättyneitä tästä määrästä. Oli mahtavaa nähdä, miten upeasti ihmiset olivat panostaneet somehaasteisiin, Jimenez sanoo.

Somehaasteessa pyydettiin esittelemään, miksi juuri hakija saattaisi olla salaa suomalainen. Videoissa näkyi muun muassa suomalaista designia, puhetta luonnosta, kasvomaalauksia ja suomen kieltä.

Mistä suomalaisten onnellisuus koostuu?

Nelipäiväisen kurssin pääteemoina ovat luonto ja elämäntyyli, ruoka ja hyvinvointi, terveys ja tasapaino sekä suomalainen design ja arki.

Tarkkoja suunnitelmia hiotaan vielä, mutta aktiviteetit sisältävät muun muassa pientä vaellusta, pannukahveja luonnossa, kalastusta, kasvistoon ja eläimiin tutustumista, kokkaamista ja käsitöitä sekä puhetta siitä, mistä suomalaisten onnellisuus koostuu.

Ilmaisen kurssin sisältö myös dokumentoidaan ja verkkoon luodaan "digitaalinen masterclass" suomalaisesta onnellisuudesta.

Kurssin mahdollisesta jatkosta ei ole vielä tehty päätöksiä, mutta mitään vaihtoehtoa ei ole suljettu pois.

– Teema ainakin selvästi kiinnostaa ihmisiä. Meidän tavoitteemme on alun perin ollut kasvattaa Suomen tunnettavuutta ja sitä me olemme tässä tehneet, Jimenez toteaa.

Katso myös: Näin pakkaat järkevästi pidemmälle lomareissulle – mitä matkalaukusta on hyvä löytyä joka reissulta

Näin pakkaat järkevästi pidemmälle lomareissulle – mitä matkalaukusta on hyvä löytyä joka reissulta 7:39
Näitä tavaroita ilman matkabloggaaja Anna-Katri Räihä ei lähtisi reissaamaan.

Lue myös:

    Uusimmat