Ravintolaketju Kotipizzalla menee hyvin. Yhtiö ilmoitti tiistaina reippaasta tulosparannuksesta ja nosti samalla arviotaan koko tilikauden myynnistä.
Kotipizza tahkosi touko-heinäkuussa liikevoittoa yli kaksi miljoonaa euroa ja kohennusta edellisvuoteen oli yli 26 prosenttia. Ketjumyynti kasvoi yli 16 prosenttia. Myös helmi-heinäkuun luvut ovat runsaasti plussalla.
Yhtiö arvioikin nyt, että sen ketjumyynti kasvaa kuluvalla tilikaudella 15 prosenttia edellisestä tilikaudesta. Aiempi arvio oli 10 prosenttia.
Myös verkkopitsa lisää suosiotaan: nettitilaukset vastasivat noin kymmenesosaa Kotipizzan kivijalkaravintoloiden myynnistä.
Kotipizza Groupin toimitusjohtaja Tommi Tervanen uskoo, että menestyksen taustalla on brändi- ja ilmeuudistus, joka alkoi jo parisen vuotta sitten.