Autovalmistajat hankkivat tietoa kilpailijoiltaan monin eri tavoin. Tämä on niistä kuitenkin yksinkertaisin: Mennään autokauppaan ja ostetaan kilpailijan auto.
Kilpailijan autoliikkeessä ostotapahtuma pyritään tekemään mahdollisimman vähän huomiota herättäen ja mieluiten välikäsien kautta, ettei vahingossakaan paljasteta, mihin tarkoitukseen auto on menossa.
Automotive News haastatteli Hondan tulevan urheiluauton, NSX:n, kehityksessä mukana ollutta Nick Robinsonia, joka kertoi Porschen tajunneen homman nimen huollon yhteydessä.
Honda oli ostanut aiemmin Porsche 911 GT3:n opiskellakseen sen tekniikkaa. Porsche kuitenkin kutsui autot takaisin vian vuoksi. Huollossa auton datasta paljastui, kenen käytössä auto on ollut.
Auto huollettiin, mutta Hondan työntekijöitä odotti konepellin alle jätetty lappu "Onnea matkaan Hondalle Porschelta. Nähdään toisella puolella!"
NSX:ää kehittääkseen Honda hankki käyttöönsä myös McLaren 12C:n. Brittivalmistajan huollossa ei kuitenkaan oltu yhtä hyvin kartalla kuin Porschella, sillä pajalla ihmeteltiin 330 kilometrin tuntinopeutta, josta oli jäänyt merkintä dataan.