2.-5.7. 2015, Mikolajki, Warmia-Masuria
Puolan rallin historia ulottuu vuoteen 1921 asti. Kyseessä on maailman toiseksi vanhin rallikilpailu Monte Carlon jälkeen. MM-arvo Puolan osakilpailulla on tosin ollut vuosina 1973 ja 2009. Vuonna 2009 kisan voitto tulikin Suomeen, kun Mikko Hirvonen kiidätti Fordillaan korkeimmalle palkintokorokkeelle.
Vuosikymmenten aikana Puolan rallin reitti on vaihdellut melkoisesti. Alkuvuosien reitillä oli pituutta 600 kilometriä ja se vei kuljettajat Varsovasta Bialowiezaan ja takaisin.
Sosialismin aikana ralli jäi ajamatta vuosina 1949-1953, mutta jo vuonna 1960 kilpailu pääsi osaksi rallin EM-sarjaa ja veti mukaansa aikakauden huippukuljettajia. Ralli on kuulunut EM-sarjan ohjelmaan aina viime kauteen asti.
Kilpailu järjestettiin pitkään Länsi-Puolassa Sleesian maakunnan ja Krakovan seudun asfalttiteillä. Kun hanke MM-osakilpailun järjestämisestä pantiin vireille vuonna 2004, puolalaiset totesivat, että Sleesian nopeat ja pomppuiset asfalttitiet eivät sovellu MM-sarjan nykyautoille. Niinpä kilpailu siirrettiin Masurian järvialueen sorateille Koillis-Puolaan.
Masurian järvimaisemissa kulkevien nopeiden sorateiden kerrotaan muistuttavan kaikista sarjan osakilpailuista eniten Suomen MM-rallia. Rallin keskuspaikkana toimii Mikolajkin pikkukaupunki, missä ajetaan myös kilpailun aloittava ja päättävä yleisöerikoiskoe.
Puolan MM-rallin aiemmat voittajat:
2014 Sebastien Ogier (Volkswagen)
2009 Mikko Hirvonen (Ford)
1973 Achim Warmbold (Fiat)