Kimi Räikkönen testasi tänään yhden kierroksen ajan kuljettajan päätä suojaavaa turvakaarta. MTV:n saamien tietojen mukaan Räikkösen palaute turvakaaresta oli neutraalia, mutta kehitettävääkin löytyi.
Suurimmat ongelmat liittyivät näkyvyyteen ja autosta poistumiseen. Keskellä edessä oleva kolmion muotoinen kohta peittää näkökentästä turhan suuren alueen.
Noin kuusi kiloa painavan kaaren prototyyppiversio on lisäksi liitetty runkoon kiinteästi, mikä vaikeuttaa ja hidastaa autosta poistumista. Tämä saattaisi olla ongelma vaaratilanteessa. Jos turvakaari tullaan jossain vaiheessa ottamaan käyttöön, on se pystyttävä hätätilanteessa poistamaan nopeasti.
Ferrarilta vahvistettiin, että kokeilu jäi yhteen kierrokseen eikä sitä tulla käyttämään Barcelonaan testissä uudestaan.