Jäämies esiintyy haastatteluissa yleensä totisena ja vähäsanaisena, eikä juuri itsestään höpöttele. Sen takia oheista haastattelua voidaan pitää jossain määrin harvinaislaatuisena.
Car Throttle -autojulkaisun toimittaja Alex Kersten pääsi haastattelemaan Räikköstä kahden kesken, mikä ei sekään ole kovin tavallista.
Kersten haastatteli Räikköstä Lontoossa järjestetyn Shell Eco-marathon -ajotapahtuman yhteydessä, jossa suomalaispilotti pääsi ohjastamaan tulevaisuuden ekoautoa. Koeajo päättyi auton jousituksen pettämiseen.
Kersten vitsailee haastattelun aluksi Räikkösen ilmeettömyydellä, mikä saa suomalaisen jokseenkin vaivautuneeksi. Tunnelma kuitenkin rentoutuu haastattelun edetessä.
Ohessa poimintoja Car Throttlen haastattelusta:
- Kimi ei ole koskaan ajanut Teslalla, mutta on ollut sellaisen kyydissä.
- Kimi ei innostu itseohjautuvista kilpa-autoista, koska hän jäisi itse työttömäksi.
- Kimi arvostaa autossa enemmän pitoa kuin luisua.
- Kimi on kova vastus tuijotuskisassa – jäämiehen ilme ei värähdäkään.
- Kimi valitsee moottorikelkan, jos hän haluaa rällätä F1-ratojen ulkopuolella.
- Kimi nimeää Ferrarin parhaaksi katulailliseksi autoksi, jolla hän on ajanut. Lada sen sijaan on huonoin, vaikka ensiautosta ei muuten pahaa sanottavaa olekaan.
- Kimi ottaisi nelivetoisen auton takavetoisen sijaan.
- Kimi kuvailee itseään normaaliksi.
- Kimi saattaisi toimia pizzalähettinä, ellei hänestä olisi tullut F1-kuljettajaa.
- Kimi ajaa liikenteessä nätisti, koska on omasta mielestään jo vanha. Nuorempana asia oli kuitenkin toisin.
- Kimi pitää toimittajaa komeana.
- Kimin arkiauto on Alfa Romeo Giulietta. Karvalakkimalli.
- Kimillä ei ole hienoja vanhoja autoja tallissaan. Hän on normaali. Ja tylsä.
- Kimi ei tuomitse toimittajan autovalintaa, ensimmäisen sukupolven Mazda MX-5:ttä. Hän tosin luuli toimittajan vitsailevan.