Räikkönen selvitti vaikeuksiaan – "Sen luulisi olevan helppoa"

Kimi Räikkönen
xpbimages.com
Julkaistu 01.10.2016 16:03

MTV SPORT

Kimi Räikkösen käteen jäi kuudes lähtöruutu Malesian F1-aika-ajossa. Hän avasi syitä siihen, miksei auto kulkenut toivotulla tavalla.

Räikkönen oli lupaavassa vauhdissa kahdessa ensimmäisessä osiossa ja näytti haastavan tosissaan kolmosruudusta, mutta molemmat Red Bullit ja tallikaveri Sebastian Vettel livahtivat ohitse viime hetkillä. Suomalainen selvitti, että hänellä oli vaikeuksia saada renkaita toimimaan.

MAINOS

Malesian GP MTV Totalilla

Sunnuntai: Malesian GP klo 9.55, ennakkotunnelmat klo 8.30!

Kaikki F1-ajojaksot suorana MTV Maxilla ja Katsomossa!

Tilaa MTV Total

– Viimeisellä yrityksellä minulla oli ulostulokierroksella edessä ruuhkaa ja olin ongelmissa renkaiden kanssa avausmutkassa. Yritin saavuttaa aikaa takaisin, mutta hävisin vain lisää, eli loppu ei ollut mikään mahtavin, Räikkönen sanoi ESPN:n mukaan.

Räikkönen ei spekuloinut sillä, olisiko hän voinut voittaa Red Bullit, jos ongelmia ei olisi ollut.

– Aina voi sanoa jälkikäteen sitä ja tätä, mutta nämä ovat faktat ja minusta meillä oli ongelmia saada renkaat toimimaan.

– Nyt oli hieman viileämpää kuin aamulla tai eilen, ja tarina on erilainen huomenna. Tämä ei ole helpoin viikonloppu saada renkaita siihen pisteeseen kuin haluaa. Kun on kuuma, sen luulisi olevan aika helppoa, mutta se on ollut aika hankalaa, Räikkönen selvitti.

Eilen Sepangin radan lämpötila oli harjoituksissa peräti 61 astetta. Aika-ajon alussa lämpötila oli 42 astetta ja se putosi koko ajan session aikana. Huominen kisa alkaa kolme tuntia ennemmin kuin aika-ajo, joten lämpötila voi olla jälleen todella paahtava.

– Sen takia tällä uudella alustalla on vaikea sanoa, mikä rengas on paras. Uskon, että tallien välillä erot ovat pieniä, mutta teemme suunnitelmat tänään ja huomenna näemme miten kisa lähtee. Toivottavasti teemme oikeat valinnat, hän sanoi kisataktiikasta.

Räikkönen lähtee kisaan pehmeillä renkailla, kuten muukin kärkikymmenikkö.

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Tuoreimmat aiheesta

F1