Kimi Räikkönen ymmärsi täysin Ferrarin molemmille autoille Kanadan F1-kisassa tekemän kahden pysähdyksen taktiikan.
Räikkönen putosi Montrealissa lopulta seitsemänneksi, kun hän menetti ensin startissa kaksi sijaa, hukkasi yhden lisää uusintalähdössä ja kärsi lopussa vielä auton asetusongelmista.
Paljon paremmin ei mennyt tallikaverilla Sebastian Vettelilläkään, joka pystyi lopun ohittelulla nousemaan vain neljänneksi.
– Eipä siinä paljon mitään hyvää ollut. Aika huono lähtö verrattuna muihin edelle ja vähän menin nurmikolle alkukierroksilla ja hävisin vielä yhden paikan, Räikkönen kommentoi C Morelle.
– Lopuksi oli hyvin vauhtia ja päästiin aika lähelle edellä ajaviin, mutta sitten tuli joku ongelma jarruihin ja ne hävisivät, joten se meni aika selviytymiseksi sitten, hän jatkoi.
Ferrarin vauhti ensimmäisen varikkokäynnin jälkeen superpehmeillä renkailla ei ollut kehuttavaa, joten tiimi päätti ottaa molemmat kuskit sisään ultrapehmeitä varten. Tämän Räikkönen ymmärsi, vaikka taktiikka ei palkintopallitaisteluun riittänytkään. Edellisilläkin renkailla olisi pystynyt ajamaan maaliin.
– Olisi pystynyt ihan hyvin, mutta varmaan ilman jarruongelmia olisi ollut mahdollisuus taistella kolmospaikkaan asti.
– Siinä oli tietty idea, että pysähdytään ja saadaan enemmän rengasetua ja vauhtieroa niihin. Mutta ikävä kyllä ei päästy kokeilemaan sitä, Räikkönen perusteli.