Kimi Räikkönen käytti todennäköisesti jo toisen vuoden kolmesta voimayksiköstään keskeytykseen päättyneessä formula ykkösten Espanjan GP:ssä.
Räikkösen autosta katosivat tehot jo ennen kisan puoltaväliä. Ferrari yritti vielä neuvoa kuskille vian elektronista korjausta, mutta mikään ei auttanut. Suomalaiskuski sai kuitenkin köröteltyä takaisin varikolle.
Ferrari oli juuri viikonlopun aikana asentanut Räikkösen autoon kauden toisen polttomoottorin, turbon sekä lämpöenergiaa kierrättävän MGU-H-komponentin. Jos tiimi selviää ilman näiden osien vaihtamista, Räikkönen voi yhä jatkaa kauden toisella moottoriyksiköllään.
Nykysäännöillä jokainen kuski saa käyttää kauden aikana vain kolmea voimayksikköä, ja jokaisesta ylityksestä seuraa lähtöruuturangaistus.
Yhden moottoripaketin pitäisi siis kestää seitsemän kisaviikonloppua, mutta Räikkösen toisessa voimayksikössä ilmeni ongelmia jo kauden viidennessä kisassa.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.