Ferrarin ottamat lähtöruuturangaistukset tuskin liittyvät tallin suunnitelmiin testata ensi kauden moottoriaan jo tämän kauden kisoissa.
Italialaistalli vaihtoi sekä Kimi Räikkösen että Sebastian Vettelin autoihin kauden viidennet voimayksiköt, mikä ylittää säännöissä hyväksytyn määrän. Näin ollen kumpikin kuljettaja saa sunnuntaina ajettavaan Yhdysvaltain osakilpailuun kymmenen lähtöruudun rangaistuksen.
Ferrari puntaroi kaksi viikkoa sitten Sotshissa, että se testaisi ensi kautta silmällä pitäen uudelleen muotoiltua moottorilohkoa Räikkösen autossa, mutta suunnitelmasta luovuttiin, kun kisojen välinen tehdastyö paljasti kehityksen olevan vielä kesken.
Austinin moottorivaihdoksessa ja sitä seuranneissa rangaistuksissa ei siis ole kyse ensi kauden osien testaamisesta, vaan nykymoottorin päivittämisestä. Ferrarilla on edelleen taskussaan muutamia moottorin kehitykseen sallittuja niin sanottuja poletteja, joita vastaan osia voidaan uusia.
– Meillä on edelleen neljä polettia käytettävissämme loppukaudeksi. Meillä on useita ideoita siitä, miten käytämme nämä poletit. Päätämme seuraavien muutaman viikon aikana, mikä on paras tapa saada suorituskykyä kaudelle 2015, mutta myös kaudelle 2016, kommentoi Ferrarin voimayksiköiden pääsuunnittelija Lorenzo Sassi tallin nettisivuilla.