Kansainvälinen autoliitto FIA ilmoitti torstaina, että International Sportsworld Communications Limited (ISC) on nimetty rallin MM-sarjan promoottoriksi vuosille 2010-2020. ISC hallinnoi myös yleismaailmallisia televisiointi- ja markkinointioikeuksia.
ISC on vastannut MM-sarjan mediaoikeuksista jo vuodesta 1996 lähtien. Vastuu rallien markkinoinnista on kuitenkin jaettu ISC:n, FIA:n ja kisajärjestäjien kesken. FIA:n moottoriurheilun maailmanneuvosto päätti viime vuonna keskittää markkinointioikeudet yhden tahon käsiin nostaakseen MM-sarjan profiilia. Uudesta promoottorista järjestettiin hakukilpailu.
- Tehtävää kohtaan osoitettiin paljon kiinnostusta, mutta ISC:n puolesta puhuivat kokemus rallista ja kunnianhimoiset suunnitelmat, FIA:n puheenjohtaja Max Mosley sanoi.
Moottoriurheilun maailmanneuvoston on vielä hyväksyttävä ISC:n kanssa tehty sopimus.
(MTV3)