Hybriditekniikkaa kehittyy ja tarjonta laajenee jatkuvasti. Nyt sähköä on tarjolla myös Range Rover Sportin kuoriin.
Ranger Roverin mallisto kokee päivityksiä mallivuodelle 2018. Sisätilojen suurimpana muutoksena Sport-mallisto saa Range Rover Velarissa esitellyn kahdella 10-tuumaisella kosketusnäytöllä toteutetun multimediajärjestelmän, sekä kosketustoimintoja tukevat ohjauspyörän painikkeet. Ulkonäköön oman mausteensa tuovat jatkossa aina LED-tekniikalla toteutetut ajovalot.
Malliston suurin uutuus on kuitenkin Range Roverin ensimmäinen pistokkeesta ladattava hybridi. Mallimerkinnällä P400e kulkevan version polttomoottorina toimii 2,0-litrainen Ingenium-moottoriperheen 300-hevosvoimainen versio. Kahdeksanportaisen automaattivaihteiston yhteydessä sijaitseva sähkömoottori puolestaan tarjoaa yksinään tehoa 116 hevosvoimaa, ja moottoreiden yhdessä tuottama huipputeho on 404 hevosvoimaa ja 640 newtonmetriä vääntöä. 13,1 kWh:n akusto sijaitsee tavaratilan alla, ja sen turvin pelkällä sähköllä pystyy ajamaan suotuisissa olosuhteissa yli 50 kilometriä. Hybriditekniikan ansiosta ison maasturin keskikulutukseksi ilmoitetaan 2,8 l/100 km ja CO2-päästöiksi 64 g/km.
Suorituskyky vastaa kaikin puolin Range Rover Sportin nimen vaatimaa tasoa. Sataseen hybridimaasturi spurttaa 6,7 sekunnissa ja huippunopeutta kertyy 220 km/h. Myöskään maasto-ominaisuuksien suhteen ei tarvitse tehdä kompromissia, sillä auto on varustettu jatkuvalla nelivedolla ja esimerkiksi kahluusyvyys on muusta mallistosta tuttu 850 millimetriä. Vetomassassa hybridin kohdalla pitää tehdä pieni myönnytys, mutta sitäkin löytyy 2 500 kiloa. Omamassaa järkäleellä on niin ikään lähes 2 500 kiloa.
Uudistunut Range Rover Sport saapuu markkinoille alkuvuodesta 2018 ja hybridi seuraa myöhemmin keväällä. Uudistuneen mallin hinnat julkistetaan lokakuun aikana.
Galleria
Kuvat: Valmistaja