Red Bullin kuljettaja Daniel Ricciardon Monacon GP-viikonlopun alla esiin nostamat aerodynaamiset muutokset tarkoittivat ilmeisesti lähinnä autoon tullutta niin sanottua t-siipeä.
MAINOS
Monacon F1-viikonloppu C Morella!
Torstai: Harjoitukset klo 10.55 ja klo 14.55
Lauantai: Harjoitukset klo 11.55, aika-ajo klo 14.55
Sunnuntai: Monacon GP klo 14.55, ennakkotunnelmat klo 13.30!Kaikki F1-ajojaksot suorana C More Maxilla ja C More -suoratoistopalvelussa!
Ricciardo kertoi keskiviikkona C Moren haastattelussa, että Red Bull on tuonut voimakasta aerodynaamista pitoa vaativalle katuradalle uusia päivityksiä, joiden pitäisi auttaa auton vauhtia.
– Meillä on autossa pieniä aerodynaamisia muutoksia, jotka pystyy erottamaan silmällä. Toivomme, että saamme siitä lisää vauhtia, ja tällä radalla on otettava irti kaikki mahdollinen downforce. Kaikki, minkä saamme iskettyä kiinni autoon ja mikä auttaa sitä imeytymään paremmin rataa kiinni, sitä parempi, Ricciardo kertoi.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.
Torstain harjoituksissa nähtiin, että Ricciardo tarkoitti erityisesti t-siipeä, joka on auton takasiiven etupuolelle sijoitettu henkarimainen ilmanohjain, jonka kautta ilma kulkee auton päällä olevan niin sanotun hainevän kautta takasiipeen oikeassa kulmassa.
Red Bull kritisoi alkukaudesta voimakkaasti niin haineviä kuin t-siipiäkin ja vaati nämä mahdollistaneen sääntöihin jääneen porsaanreiän tukkimista. Koska kilpailijoiden löytämää etua ei ole vieläkään kielletty, Red Bull on päättänyt luopua periaatteistaan.