Red Bull ja sen moottoritoimittaja Renault joutuvat tekemään vielä paljon työtä F1-sarjan kärjen tavoittamiseksi, katsoo itävaltalaistallin neuvonantaja Helmut Marko.
Red Bullin vauhti ei kauden avauksessa Australiassa riittänyt haastamaan Ferraria ja Mercedestä. Max Verstappen oli kisan viides, Daniel Ricciardo keskeytti. Marko toivoo apuja Renault’n lupailemista päivityksistä, mutta tallipomo myöntää myös autossa itsessään riittävän paranneltavaa.
MAINOS
Kiinan F1-viikonloppu C Morella 7.-9.4!
Kaikki F1-ajojaksot suorana C More Maxilla ja C More -suoratoistopalvelussa!
– Työtä on vielä paljon. Kisavauhti antaa meille aihetta ajatella positiivisesti, mutta niin meidän kuin myös Renault’n puolella on vielä paljon tehtävää, Marko kommentoi motorsport.comille.
Renault’n päivityksiä ei kuitenkaan ole luvassa vielä vähään aikaan. Markon katseet ovat jo kesäkuussa ajettavassa Kanadan osakilpailussa.
– Jotain pienempää on luvassa Barcelonaan, mutta odotamme kohtalaista askelta Montrealissa. Jos kehitämme auton runkoa yhtä dramaattisesti, niin toivomme järjestyksen muuttuvan. Insinöörimme uskovat siihen, ja samaa lupailevat myös simulaatiot, Marko sanoi.
Marko myöntää, ettei kuninkuusluokan mittava sääntöremontti tuottanut vielä Australiassa odotettuja tuloksia.
– Kisa oli mielestäni positiivinen, mutta olin niin keskittynyt Max Verstappeniin, etten seuranut moniakaan muita juttuja. Olimme kuitenkin vain kaksi sekuntia nopeampia, mikä on pienoinen pettymys, Marko totesi.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.