Red Bull -talli voi palata jälleen formula ykkösten huipulle uuden moottoritoimittajansa Hondan kanssa, vakuuttaa itävaltalaistallin omistaja Dietrich Mateschitz.
Pääkuvan videolla C Moren selostajan Niki Juuselan vetämä F1 Pitstop, jossa pureudutaan Saksan GP:n tapahtumiin.
MAINOS
F1-kausi suorana C Morella – Unkarin GP viikonloppuna
Perjantai: Harjoitukset klo 11.55 ja 15.55
Lauantai: Harjoitukset klo 12.55, aika-ajo klo 15.55
Sunnuntai: Unkarin GP klo 15.55, ennakkotunnelmat klo 14.30!Kaikki F1-kauden ajojaksot suorina C Morella.
Red Bullin ja Renault’n neljä valmistajien maailmanmestaruutta tuottanut yhteistyö päättyy tähän kauteen, kun itävaltalaistalli siirtyy ensi vuonna Hondan moottoriasiakkaaksi.
Hybridimoottorien aikakaudella itävaltalaistallin välit Renault’n kanssa alkoivat rakoilla, eikä energiajuomapomo näe syytä sovitella tilannetta. Osansa kritiikistä saavat myös Mercedes ja Ferrari, jotka eivät halunneet itävaltalaistallia moottoriasiakkaakseen.
– Olemme viimeiset vuodet olleet mukana kolmen kärkitallin joukossa, mutta onemme onnistuneet tekemään sen alle keskitason moottorilla, Mateschitz tölväisi Renault’ta saksalaiselle Welt am Sonntag -sanomelehdelle.
– Ferrari ja Mercedes katsoivat kumpikin Red Bullin olevan potentiaalisesti nopeampi kuin heidän tehdastallinsa, joten siksi he eivät antaneet meille moottoriaan, Mateschitz lisäsi.
Red Bullin sisartalli Toro Rosso siirtyi Hondan moottoriasiakkaaksi jo tällä kaudella. Mateschitzin mukaan myös Red Bull voi nyt katsoa luottavaisena kohti tulevaisuutta japanilaisvalmistajan kumppanina.
– Ratkaisu ongelmaamme on yhteistyökumppani, jolla on kaikki edellytykset kehittää moottori, mikä sopii täydellisesti Red Bullille ja toisinpäin. Tavoitteemme voi olla vain yhteinen matka terävimmälle huipulle, Mateschitz kiteytti.