Renault asettaa tulevan formulakauden voimanlähteelleen erittäin ankarat laatuvaatimukset, painottaa ranskalaisvalmistajan F1-pomo Cyril Abiteboul.
Renault’n moottoreilla kilpailevat tallit keräsivät viime kaudella yhteensä 320 ruutua lähtöruuturangaistuksia. Heikko luotettavuus kiristi välejä ranskalaisvalmistajan asiakastallien Red Bullin ja Toro Rosson kanssa, joista jälkimmäinen siirtyi ensi kaudeksi Hondan moottoriasiakkaaksi.
Ensi kaudella McLaren on Renault’n uusi asiakastalli. Abiteboul uskoo entisellään säilyvän moottoriarkkitehtuurin ja valmistajan rajusti tiukentaman laatukontrollin auttavan selättämään luotettavuusongelmat.
- Tilanne on paljon vakaampi siinä mielessä, että edelliskausiin verrattuna moottori on nyt hyvin pitkälti samankaltainen ensi kaudella. Vaihdamme ainoastaan niitä osia, joilla on vaikutusta suorituskykyyn, kun viime kaudella lähes kaikki – polttomoottori ja sen hybridiosa – olivat uusia, Abiteboul kertoi motorsport.comille.
- Muutamme myös sisäistä käytäntöämme komponenttien uloskirjauksessa. Varmistamme sen, että olemme paljon ankarampia siinä, miten käsittelemme projektin välitavoitteita ja minkä tahansa uuden osan uloskirjausta.
- Luotan myös vakaasti siihen, että dynamometrissä tekemämme työ vastaa todellisuutta ja tarjoaa sellaisen tuotteen, mikä on huomattavasti valmiimpi heti talvitestien käynnistyessä, Abiteboul lisäsi.