Michelin tuo tänä vuonna markkinoille itsestään pistovauriot korjaavan renkaan. Rengas perustuu uuteen Selfseal-kumiteknologiaan, eikä se käyttöominaisuuksiltaan häviä valmistajan muille renkaille.
Euroopassa rengasrikot ovat nykyisin suhteellisen harvinaisia, ja niitä sattuu keskimäärin yksi 75 000 kilometriä kohden. Renkaalle odotetaan suurta menestystä Kiinassa ja muualla Aasiassa, missä autojen määrä kasvaa nopeasti ja siellä rengasrikkoja tapahtuu keskimäärin noin 3000 kilometrin välein.
Rengas parantaa luonnollisesti liikenneturvallisuutta, koska se vähentää vilkkaasti liikennöityjen teiden varsilla tapahtuvaa renkaidenvaihtoa. Turvallisuuden parantumisen lisäksi rengas parantaa ympäristöystävällisyyttä, sillä se tekee vararenkaasta ja paikkausvälineistöstä tarpeettoman. Vararenkaan poistaminen keventää autoa, mikä puolestaan vähentää kulutusta ja päästöjä. Vaikka vaikutus yksittäisessä autossa tuntuukin pieneltä, tekee se suuressa mittakaavassa varsin ison eron.
Volkswagen on ensimmäinen autonvalmistaja, joka alkaa käyttämään Michelin Selfseal –renkaita ensiasennuksessa kuluvan vuoden aikana.