Nico Rosbergia otti päähän edes etsiä selityksiä Kanadan GP:n paalupaikan hukkaamiselleen.
Rosberg oli ennen viimeistä aika-ajon osioita huomattavasti paremmin sinut autonsa kanssa kuin Mercedeksen tallikaverinsa Lewis Hamilton, mutta lopulta Hamilton vei paalupaikan kolmen kymmenyksen erolla.
– Aika-ajojen loppu oli täyttä roskaa, Rosberg ilmoitti kisainsinöörilleen.
– Miksi... mistä tiedät, mikä rengassetti on huono ja mikä hyvä? Tarkoitan, että... Ok, puhutaan tästä myöhemmin, hän jatkoi.
– Kyllä, se on parasta tehdä niin, vastasi kisainsinööri Tony Ross.
Kisan jälkeen Rosberg totesi, että "täyttä roskaa" oli paras tapa tiivistää aika-ajot.
– Kaikki meni erittäin hyvin ja minusta tuntui hyvältä hyökätä. Sitten kaikki meni aivan pieleen kolmososiossa. Tulin ulos ja minulla oli vähemmän takapään pitoa. Tiimi uskoo tietävänsä miksi. Se oli tosi turhauttavaa, koska menetin sen aivan täysin, Rosberg harmitteli.
– On aina vaikeaa selittää sitä, koska kyse on aina vain tekosyistä ja tekosyistä. Minua häiritsee edes sanoa näitä asioita, hän jatkoi.
Hamilton arvioi paalupaikkansa jälkeen, että Rosberg oli tehnyt muutoksia autoonsa ennen päätösvetoja, kun taas hänellä itsellään pieleen menneet osiot eivät antaneet mitään informaatiota säätöjen muuttamiseen.
Rosbergin mukaan säätötyöt eivät kuitenkaan ratkaisseet aika-ajoja Hamiltonin eduksi.
– Ei se ollut siitä kiinni. Emme tehneet mitään isoja muutoksia. Ensimmäinen kierros oli itse asiassa todella hyvä, mutta kierrosaika ei ollut siellä päinkään, Rosberg vastasi.