Opel haluaa haastaa uuden Astran tulevalla OPC-tehoversiolla kilpailijat Wolfsburgista ja Kölnistä. Kilpailu on käynyt sen verran kovaksi muun muassa uuden Focus RS:n ja tulossa olevan Golf R400:n myötä, että mallistoon jäisi sopivasti tilaa legendaarisen GSi-merkinnän paluulle.
Kuvissa näkyvän auton kriittiset paikat kuten aggressiivisemmin muotoillut puskurit ovat vielä maskien peitossa. Takaosasta kuitenkin paljastuvat kaksi isoa pakoputken päätä. Tarkemmin autoa katsoessa on pääteltävissä, että kyseessä on ei ole OPC-malli, koska esimerkiksi sen massiiviset jarrut eivät mahtuisi kuvan auton 17-tuumaisten vanteiden sisään. OPC-malliksi tässä testiautossa on myös kaksi ovea liian paljon, ja siitä puuttuu kunnolliset urheiluistuimet sekä kattospoileri.
Mitä todennäköisimmin kyseessä on Astran nykyisen malliston ja tulevan OPC-version väliin jäävä malli. Volkswagen ja Ford ovat vieneet kompaktien sporttien kilpavarustelun niin pitkälle, että ne alkavat olla jo perinteisen GTI-luokan ulkopuolella. Sen vuoksi noin 200-hevosvoimaisella versiolle olisi varmasti kysyntää myös Astran mallistossa. Ja mikä täyttäisi paikan paremmin kuin 90-luvulta tutulla GSi-merkinnällä kulkeva sporttimalli.
Nykyisen Opel Astran tehomallia saadaan vielä odottaa tovi, sillä malliston huipulle sijoittuvaa OPC-versiota odotamme markkinoille vuonna 2018.
Galleria