Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Salakuvat: Tekeekö "kuningas" paluun Porschen mallistoon?

Julkaistu 15.03.2016 22:15
Toimittajan kuva

Teknavi

toimitus@teknavi.fi

Kaikki Porschen mallihistoriaa tuntevat tietävät, että 911-malliston ainoa oikea kuningas on GT2 RS. Nykyisestä 991-sukupolvesta sellaista ei kuitenkaan ole esitelty ja urheilullisimman mallin titteliä kantaa GT3 RS.

Zuffenhausenista ei ole myöskään myönnetty, että uusi GT2 olisi tekeillä. Nämä kuvat kuitenkin antavat pientä toivoa malliston uuden kuninkaan tulolle. Perusautona on 911 Turbo, mutta aerodynamiikkaa on päivitetty ja myös etuosan tavaratilan luukku näyttää edellisen GT2 RS:n tyylisesti hiilikuituvalmisteiselta. Tuotantomalliin on odotettavissa edeltäjän tyyliin taakse suuri kiinteä spoileri.

911 GT2 perustuu 911 Turboon, mutta ulkonäöllisten muutosten lisäksi se saa päivityksiä moottoriin. Tätäkin suuremman eron ajettavuuteen tekee auton takavetoisuus, mikä tekee siitä paitsi kevyemmän myös tarkemman ajettavan Turboon verrattuna, koska eturenkaiden ei tarvitse huolehtia muusta kuin suunnan määrämisestä. Lisäksi GT2 on perinteisesti ollut manuaalivaihteinen, ja tämä olisi fanit tuntien ainoa oikea ratkaisu.

Kuinka todennäköinen 911 GT2 todellisuudessa on? Älä ainakaan koskaan sano ei. Porsche 911 R osoitti, että kysyntää aina vain rajummille ja edelleen manuaalivaihteisille malleille löytyy.

Galleria

Edit: 17.3. Korjattu puhekielinen "konepelti"-ilmaus

Lisää aiheesta:

520 vapaasti hengittävää hevosvoimaa – tässä on uusi Porsche 911 GT3 RSKerrankin ajossa räväyttävä Toyota, yksi toive kuitenkin olisi…Salakuvat: Porsche 911 GT3 uudistuu – tekeekö manuaalivaihteisto paluun?Salakuvat: Panameran sulavammat linjatSalakuvat: Opelin haastaja GTI-luokkaanSalakuvat: Mercedekseltä markkinoille toinen coupé-maasturi
PorscheAutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Porsche
  • 19.9.20:33
    Autot

    Porschen sähköautot eivät käy kaupaksi

  • 13.6.06:31
    Kuluttajariidat

    Myyjä antoi ymmärtää, että tyyristä Porschea ei oltu kolaroitu pahasti – sitten paljastui auton lunastushistoria

  • 20.12.202421:01
    Volkswagen

    Volkswagenin kaavailemista säästöistä sopu – Saksan tehtaat pysyvät auki

  • 16.12.202315:32
    Ennätykset

    Insinöörityön tulos palkittiin: Autoilla noustiin korkeammalle kuin koskaan

  • 12.02.202310:56
    Autot

    Tyyriin Porschen hintaa laskettiin vahingossa lähes 90 prosenttia – sadat asiakkaat ehtivät maksaa varausmaksun