Sepangin moottorirata rakennettiin 1990-luvun loppupuolella aivan Malesian pääkaupungin Kuala Lumpurin kansainvälisen lentokentän kupeeseen. Kuala Lumpurin keskustaan radalta on matkaa 50 kilometriä. Ensimmäinen GP radalla ajettiin vuonna 1999.
Sepangin rata oli ensimmäinen Hermann Tilken suunnittelema rata F1-kalenterissa - ja on monien mielestä edelleen jopa paras Tilken luomuksista. Sittemmin mies on ehtinyt suunnitella mm. Bahrainin, Kiinan, Turkin, Abu Dhabin ja Etelä-Korean GP-näyttämöt sekä tehdä merkittäviä muutoksia Hockenheimin ja Nürburgringin ratoihin.
Paahtava helle on ominaista Malesiassa ajamiselle. Autojen jäähdytyksen on toimittava, ja myös renkaiden toimintakyky ja kestävyys joutuu kovaan testiin kuumalla asvaltilla. Kosteusprosentti on kuitenkin korkea, ja myös rankat ja yllättävät sadekuurot ovat mahdollisia GP-viikonlopun aikana. Kauden 2009 kilpailu jouduttiin keskeyttämään monsuunisateen ja pimeyden takia.
Radalla on kaksi erittäin pitkää suoraa, joiden välissä sijaitsee pääkatsomo. Kierrokseen mahtuu kuitenkin useita tiukkoja neulansilmämutkia, joten Sepangissa ajettu kierros on keskinopeudeltaan MM-sarjan muihin ratoihin verrattuna hitaamman puoleinen. Leveällä radalla mahtuu ohittamaan.
Ensimmäinen Sepangin radalla ajettu GP muistetaan siitä, että Ferrarin Eddie Irvine ja Michael Schumacher ottivat siellä kauden toiseksi viimeisessä GP:ssä kaksoisvoiton, mutta myöhemmin heidän pisteensä otettiin pois ilmanohjaimista syntyneen kiistan takia. Pisteet kuitenkin lopulta palautettiin ennen kauden viimeistä GP:tä, jossa Mika Häkkinen varmisti maailmanmestaruutensa.
Vuonna 2003 Kimi Räikkönen otti Malesiassa riemukkaasti ensimmäisen GP-voittonsa.
Myös MotoGP-sarja kilpailee Sepangin radalla.
Rataennätys: 1.34,223 (Juan Pablo Montoya, Williams, 2004).
Malesian GP:n aikaisemmat voittajat:
2016 Daniel Ricciardo, Red Bull
2015 Sebastian Vettel, Ferrari
2014 Lewis Hamilton, Mercedes
2013 Sebastian Vettel, Red Bull
2012 Fernando Alonso, Ferrari
2011 Sebastian Vettel, Red Bull
2010 Sebastian Vettel, Red Bull
2009 Jenson Button, Brawn
2008 Kimi Räikkönen, Ferrari
2007 Fernando Alonso, McLaren
2006 Giancarlo Fisichella, Renault
2005 Fernando Alonso, Renault
2004 Michael Schumacher, Ferrari
2003 Kimi Räikkönen, McLaren
2002 Ralf Schumacher, Williams
2001 Michael Schumacher, Ferrari
2000 Michael Schumacher, Ferrari
1999 Eddie Irvine, Ferrari