Valtteri Bottaksen edustama Alfa Romeo jatkaa tulevallakin kaudella Ferrarin moottoriasiakkaana, mutta aiemmista vuosista poiketen talli on päättänyt rakentaa uuteen autoonsa oman vaihdelaatikon ja sitä myötä myös oman takajousituksen.
LUE MYÖS: David Coulthard asteli Mika Häkkisen olohuoneeseen – siellä odotti miestä hämmentänyt näky: "Mika tarkkailee aina"
LUE MYÖS: Bottas ja Häkkinen yrittävät palauttaa Suomen voittokantaan perinteikkäässä kisassa – olosuhteet tarjoavat etulyöntiaseman, avauskierroksilla vastassa tuttuja nimiä
Asiasta uutisoivan italiankielisen Motorsport-sivuston mukaan päätöksen taustalla on se, että Alfa Romeo haluaa hyödyntää uudessa C42-autossaan sellaista suunnittelufilosofiaa, joka ei olisi ollut mahdollinen Ferrarilta hankituilla osilla.
Motorsport kertoo myös, että uuden Alfa Romeon akseliväli tulee olemaan Ferrarista poikkeava ja jäähdytysjärjestelmän asettelua uudistetaan.
F1-piireissä tutuksi tullut tekninen asiantuntija Craig Scarborough kiirehti Twitterissä korjaamaan Motorsportin uutisointia. Scarbourough'n mukaan Alfa Romeo kyllä hankkii Ferrarilta joitain osia vaihdelaatikosta, mutta suunnittelee ja rakentaa itse sen uloimmat osat omanlaisensa jousitusgeometrian mahdollistamiseksi.
Nyt tehdyillä muutoksilla tallipäällikkö Frederic Vasseur haluaa tehdä tallin teknisestä osastosta entistä vähemmän riippuvaisen Ferrarista.
– Talli pyrkii tekemään itsestään houkuttelevan insinöörimarkkinoilla, Motorsport kirjoittaa.
Alfa Romeon on perinteisesti ollut vaikea houkutella alan kärkiosaajia Isosta-Britanniasta Sveitsiin.