New Yorkissa asuva Angelika Kallio asui ennen yhdeksän miljoonan dollarin arvoisessa kodissa, jossa kävi päivittäin siivoojat.
Suomalainen Angelika Kallio, 47, teki läpimurtonsa huippumallina 1990-luvulla, kun ikoninen, jo edesmennyt muotisuunnittelija Karl Lagerfeld otti hänet mallistonsa keulakuvaksi. Kallio oli aloittanut uransa tosin jo 14-vuotiaan kierrellen ympäri maailmaa.
– Mikään ei tullut ilmaiseksi, vaan minun piti tehdä paljon töitä urani eteen, Kallio kertoo.
LUE MYÖS: Angelika Kallio toi poikansa Suomeen – kuva
Kallio on halunnut opettaa pojalleen Maximolle myös saman periaatteen. Vielä ennen vuotta 2014 Kallio ja hänen poikansa asuivat yli yhdeksän miljoonan dollarin hintaisessa huoneistossa New Yorkissa, heillä oli oma hovikuski ja siivoojat kävivät päivittäin. Tilanne kuitenkin muuttui, kun Kallio päätti erota miehestään kiinteistömoguli Roy Stillmannista, ja jättää kaikki ylellisyys taakseen.
– Alkuun poikani oli onnellinen kun muutimme kahdestaan. Pian hän kuitenkin tajusi, että meillä ei ole enää ylellisyyksiä ja ne asiat eivät tule ilmaiseksi. Hän oli suorastaan hysteerinen.
– Hän oli ja on edelleen vihainen minulle siitä, Kallio jatkaa.
LUE MYÖS: Anna: Luksuselämä sai Angelika Kallion ahdistumaan: ”En halunnut olla pelkkä rikkaan miehen kaunis koriste”
Ennen eroa Kallio eli kotirouvana ja teki harrastuksena kiinteistöalan töitä. Kyseinen elämäntyyli ei kuitenkaan sopinut hänelle, vaan hän halusi luoda oman uran, jota puolestaan Stillman ei olisi halunnut.
Nykyisin Kallio pyörittää omaa firmaa kiinteistöbisnekseen liittyen ja on opiskellut alaa neljä vuotta yliopistossa.
– Emme ole köyhiä, vaan elämme tavallista elämää. Maximo yrittää edelleen pyytää rahaa, mutta en anna sitä hänelle, vaan annan hänelle tukea ja rakkautta.
Maximo on nykyisin 23-vuotias ja äidin mukaan hänellä menee jo paremmin. Kallio haluaa puhua suoraan poikansakin tilanteessa julkisuudessa, eikä kaunistella turhaan asioita.
– Instagramissa kaikilla on hyvin asiat, todellisessa maailmassa ei. Meillä kaikilla on ongelmia. En halua esitellä julkisuudessa ja Instagramissa pelkästään hyviä puolia, vaan todellisuuden. Silloin, jos viesti on tärkeä.