Suomalaisen Pete Riskin ohjaama romanttinen Extra Gum -purkan mainos on saanut merkittävän tunnustuksen YouTubessa.
Syksyllä julkaistu romanttinen purkkamainos on kerännyt tähän mennessä yli 15 miljoonaa katselukertaa, ja valtava huomio poiki suomalaisohjaajan mainokselle arvostetun tunnustuksen YouTubessa.
Vuoden koskettavin mainos
Suomalaisohjaajan mainos on palkittu YouTuben äänestyksessä vuoden koskettavimpana mainoksena.
– Miljoonia itkettänyt suomalaisohjaajan purkkamainos ylsi voittoon YouTuben äänestyksessä vuoden koskettavimmasta mainoksesta, Directors Guildin tuottaja Juha-Matti Nieminen kertoo MTV Lifestylelle.
Extra Gum -purkan mainoksessa nuorta pariskuntaa seurataan koulun penkiltä työelämään. Romanttisessa rakkaustarinassa pariskunnan yhteinen taival kulminoituu perinteiseen, koskettavaan kosintaan.
– Mainoksen tyttö löytyi Lontoon ja poika Espanjan castingeista. Itseasiassa mainoksen romanttisuus välittyi oikeassakin elämässä eteenpäin, sillä pariskunta jatkoi kuvausten jälkeen yhdessä. En tiedä, mikä heidän tilanne on nyt, mainoksen ohjaaja Pete Riski kertoi aiemmin syksyllä.
Onko tämä romanttisin mainos ikinä? Katso video!
Lähde: YouTube
Päivitys 12.12.15 klo 10.36: Poistettu maininta siitä, että Juha-Matti Nieminen kuuluisi mainoksen taustajoukkoihin.