Nintendon viime viikolla julkaisema mobiilipeli Super Mario Run rikkoi Pokémon Go’n latausennätyksen hetkessä.
Super Mario Run -uutuuspeliä ladattiin julkaisupäivänään yli 2,8 miljoonaa kertaa, mikä on lähes kolme kertaa enemmän kuin viime kesänä julkaistun Pokémon Go’n jälkeen jättämä latausennätys. Pokémon Go’ta ladattiin julkaisupäivänään noin 900 000 kertaa.
Tosin Pokémon Go julkaistiin maailmalla vaiheittain muutaman päivän sisällä ensijulkaisustaan toisin kuin Super Mario Run, joka julkaistiin samoihin aikoihin kaikkialla maailmassa.
Suosio ei aivan odotetulla tasolla
Super Mario Runia hehkutettiin jo ennen pelin julkaisua, mutta pelin suosio ei ole noussut aivan odotetulle tasolle.
Peli on kerännyt osakseen kritiikkiä, joka kohdistuu pelin hintaan. Pelin lataaminen ei nimittäin maksa mitään ja ilmaiseksi pelissä on mahdollista pelata kolme eri tasoa, mutta saadakseen muun sisällön pelattavaksi pelistä joutuu pulittamaan Suomessa 9,99 euroa.
Mobiilipeli on myös saanut yllättävän huonoja arvioita Applen sovelluskaupassa. Tällä hetkellä arvioiden keskiarvo on 2,5 tähteä viidestä, mikä ei aivan kuvasta pelin latauskertojen määrää.
Peliä kritisoineet kokevat myös ongelmalliseksi sen, että peli vaatii koko ajan toimivan nettiyhteyden.
Mobiilipeli on julkaistu vasta iPhonelle ja iPadille ja Android-version julkaisua odotetaan ensi vuodelle. Negatiivisilla arvioilla saattaa olla vaikutusta Android-käyttäjien innokkuuteen ladata peli sen imestyessä.
Lähteet: Bloomberg, Eurogamer.net
***
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.