MTV3:n F1-asiantuntija Keke Rosbergin mukaan muiden tallien on vaikea saada nopealla aikataululla käyttöönsä samanlainen ilmavirtauksia ohjaileva järjestelmä, joka tuo McLaren-autoihin joukon parhaan suoranopeuden.
McLarenin kehittämässä monimutkaisessa järjestelmässä on auton keulan päällä aukko, josta virtaa ilmaa auton sisälle luotuun ilmakanavaan. Kuljettaja pystyy ohjaamossaan polveaan liikuttamalla avaamaan tai tukkimaan ilmakanavan, jonka kautta ilmaa virtaa takasiivelle. Aukon sulkeminen muuttaa ilmanpainetta siten, että takasiipi sakkaa suorilla, jolloin sen ilmanvastus pienenee, mikä johtaa suoranopeuden kasvamiseen.
- McLaren-kuskit vaihtavat vasen polvi ja oikea polvi sen mukaan, onko suora vai hidas mutka ja sulkevat jonkin ilmaputken ohjaamon sisällä. Tällä vaikutetaan ilman kulkuun. Se on varmaan ihan hölmöä kehitystä, mutta ei sitä pysty kieltämään, kun kuljettaja ei kuulu millään tavalla autoon, joten se ei silloin ole liikkuva aerodynaaminen osa, Keke sanoo MTV3:lle.
Keke odottaa muidenkin tallien kehittävän samankaltaisen järjestelmän, mutta se ei onnistu heti.
- Ongelma siinä on se, etteivät muut voi tehdä siltä ilmanottoaukkoa monokokkiin, elleivät ne tee törmäystestiä uudestaan. Se on aika iso prosessi ja sen takia kopioiminen kestää aika kauan.
Keke Rosberg ei näe syytä sääntömuutoksiin - katso video MTV3 Katsomosta (maksullinen palvelu)