Tätä MTV:n siirtyminen Telian omistukseen tarkoittaa suomalaiskuluttajan kannalta: "Olemme uuden tulevaisuuden edessä"

13:23img
Suora lähetys Ruotsista – mitä Telia-kauppa tarkoittaa katsojille ja lukijoille?
Julkaistu 12.11.2019 16:12
Toimittajan kuva
Leo Jaakkonen

leo.jaakkonen@mtv.fi

Euroopan komissio hyväksyi tiistaina Bonnier AB:n ja Telia Companyn yrityskaupan. MTV Oy on osa Bonnier Broadcastingia.

Kaupan vaikutuksia suomalaiskuluttajille puitiin tiistaina iltapäivällä MTV Uutiset Livessä, jossa siitä olivat keskustelemassa Telia Finlandin liiketoimintajohtaja Heli Partanen ja MTV Oy:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund.

MTV:n Nordlundin mukaan kyse on historiallisesta kaupasta.

– Hyvin mielenkiintoista siksi, että mediayhtiö yhdistyy modernin teleyhtiön kanssa. Olemme uuden tulevaisuuden edessä, Nordlund kommentoi.

Lue myös: EU-komissio hyväksyy Bonnier Broadcastingin myynnin Telialle

Yhdistyminen antaa Nordlundin mukaan MTV:lle mahdollisuuden kehittää uudenlaisia tuotteita. Mahdollisuuksia tuo etenkin Telian palvelut mobiili- ja laajakaistayhteyksineen.

– Haluamme viihdyttää kuluttajia ajasta ja paikasta riippumatta. Kyllä tämä luo meille todella mielenkiintoisia mahdollisuuksia.

Tuotteet eivät vähene vaan lisääntyvät

EU-komissio on kertonut, että kauppa hyväksytään tietyin ehdoin, sillä se on huolissaan kaupan vaikutuksesta markkinaan. Ehdot ovat Telian Partasen mukaan ymmärrettävät eivätkä sisällä yllätyksiä.

Hyväksynnän edellytyksenä on, että Telia noudattaa tiukasti tarjoamaansa sitoumuspakettia.

Onko mahdollista, ettei kauppa toteutuisikaan?

– En näe saatujen sitoumuksien myötä mitään riskiä kaupan toteutumiselle, Partanen sanoo.

Yhtenä huolena on ollut, että kanavien määrä vähentyisi ja kuluttajahinnat nousisivat. Huoli on Nordlundin mukaan turha.

– Kauppa mahdollistaa meille sen, että voimme tuoda suomalaisille kuluttajille uusia tuotteita ja tietenkin kehittää nykyisiä, Nordlund sanoo.

Kehitystyö uusien tuotteiden parissa saa odottaa vielä hetken. Telia ja MTV Oy yhdistyvät joulukuun 2. päivä.

Lue myös: Telian toimitusjohtaja iloitsee Bonnier Broadcastingin kaupasta: "Meistä tulee pohjoismainen edelläkävijä"

Tuoreimmat aiheesta

Telia