Varsinkin arkiraveissa loimilähtöjen myynti on viime aikoina ollut tietyillä radoilla heikkoa. Tilanteesta ei olla raviradoilla erityisen huolissaan, mutta asia on pistetty merkille.
Lähes joka tiistai Toto5-kierroksen isäntänä toimiva Teivon ravirata aikoo jatkossa panostaa entistä enemmän loimilähtöjen myyntiin yrityksille. Eilisellä kierroksella lähtöjä oli mennyt kaupaksi kolme, kun taas viikko sitten naistenpäivän teemaraveissa loimia oli myyty tuplasti eiliseen verrattuna.
Teemaravien yhteydessä loimilähtöjen myyminen on helpompaa, mutta lisää panostusta tarvitaan arkisempien ravipäivien myyntiin.
- Myyntiorganisaatioomme on tulossa muutoksia ja saamme pian avuksi joukon myyntiä opiskelevia opiskelijoita. Tämä projekti on vielä alkumetreillä, mutta toivomme, että saamme sen kunnolla käyntiin parin viikon sisään, Teivon toimitusjohtaja Päivä Lehtonen sanoo.
Tähän mennessä loimilähtöjen myynti on ollut lähinnä Lehtosen, sekä Teivon raviradan ravintolapäällikön Riikka Mannisen harteilla. Lehtonen myöntääkin, että myynnin eteen ei olla pystytty tekemään tarpeeksi töitä.
- Kyllä tässä pitää katsoa peiliin. Kyse on kuitenkin perinteisestä myyntityöstä, se ei ole edes niin vaikeaa. Meidän oma väki ei vaan yksinkertaisesti riitä kaikkeen.
"Pelkkä loimilähtö ei riitä"
Toimitusjohtajan mukaan yritykset ovat kiinnostuneita hankkimaan itselleen näkyvyyttä loimilähtöjen avulla. Voittajahevosen päälle puettavan loimen lisäksi yritys näkyy ja kuuluu raviradan kuulutuksissa, ohjelmalehtisessä ja televisiossa. Yrityksille tarjotaan tämän lisäksi ravien yhteyteen tiloja järjestää koulutuksia ja muita tapahtumia.
- Pelkkä loimilähtö ei riitä. Pitää pystyä tarjoamaan yrityksille muutakin. Yritykset tuovat raveihin paljon ensikertalaisia ja pyrimme tietysti siihen, että saamme heidät tulemaan uudestaan, Lehtonen sanoo.