Korealaiset teknologiajätit Samsung ja LG ovat vähentämässä selvästi sellaisten televisioiden määrää, joissa on 3D-ominaisuus mukana.
Tarkasta UHD-kuvasta on tullut televisioiden myyntivaltti ja 3D on jäänyt samalla vähemmälle huomiolle. Lisäksi 3D sisältöjä on tarjolla melko vähän. Myös erilaisten virtuaalilasien yleistyminen kaventaa perinteisen 3D:n elintilaa.
Asiasta kertoo etnews-sivusto.
Samsung ei ilmeisesti sisällytä 3D-ominaisuutta lainkaan uusiin televisioihinsa, sillä yhtiö ei ole tilannut alihankkijoiltaan enää uusia 3D-laseja. Tosin Samsung saattaa kuitenkin taas tulevaisuudessa tuottaa uusia 3D-televisioita.
LG puolestaan puolittaa 3D-ominaisuutta tukevian uutuustelevisioiden määrän. 3D sisällytetään enää vain huippumalleihin, koska ominaisuudelle ei ole ollut kysyntää.
LG:n edustajan mukaan yhtiön televisioista 40 prosenttia sisälsi 3D-ominaisuuden viime vuonna, mutta tänä vuonna niiden osuus putoaa 20 prosenttiin.
Aiheesta kertoi Suomessa ensin Afterdawn-sivusto.