Mikäli jokin yritys tai liike ei jostain syystä ole mieleesi, on sinulla aina mahdollisuus olla asioimatta siellä. Mutta kuten eräs yhdysvaltalaismies sai karvaasti todeta, homma toimii toisinkin päin.
Yritykset, joiden tuotteista kilpaillaan niiden pienen tarjonnan vuoksi, voivat tehdä päätöksen, ettei ikävä asiakas ole yksinkertaisesti kaiken vaivan väärti.
Useiden yritysten toimitusjohtajia internet-avautumisillaan närkästyttänyt Stewart Alsop kirjoittaa blogissaan, että Tesla on perunut hänen tilauksensa uudesta Model X -katumaasturista.
Alsop arvosteli aiemmassa kirjoituksessaan Teslaa ja toimitusjohtaja Elon Muskia, koska syyskuussa järjestetty tilaisuus Model X:n tilaajille alkoi aikataulustaan myöhässä, eikä tilaisuudessa ollut tarjolla ruokaa. Hän ei myöskään jaksanut odottaa vuoroaan nähdä ja koeajaa tilaamaansa autoa, koska hänen edellään oli niin paljon muitakin halukkaita.
Yritysten tuotteita ja asiakaspalvelua kritisoivista kirjoituksistaan tunnettu Alsop harmittelee eniten sitä, ettei hän pääse mukaan Teslan käynnistämään autojen vallankumoukseen. Hän viittaa tuoreimmassa kirjoituksessaan nykyiseen BMW X1 -autoonsa, jota hän on myös arvostellut blogissaan tiukoin sanankääntein. Hän muistuttaa, ettei saksalaisvalmistajankaan toimitusjohtaja ole vienyt häneltä hänen autoaan.
Teslalla on ilmeisesti tultu lopputulokseen, että herra Alsopille on mahdotonta olla mieliksi.
Koska Model X -mallin tuotanto laahaa myöhässä, tarkoittanee yhden tilauksen peruminen sitä, että kaikki muut saavat autonsa aavistuksen nopeammin.
Lähde: The Verge
Artikkelia muokattu 3.2.2016 klo 11.39: Korjattu kirjoitusvirhe.