"Tilaustasi kuljettanut rekka-auto on palanut" – kilahtiko sinunkin puhelimeesi hämmentävä viesti Ellokselta?

Jotkut asiakkaista saivat hieraista silmiään aiemmin tällä viikolla saadessaan verkkokauppa Ellokselta hämmentävän viestin.

"Valitettavasti meidän on ilmoitettava, että emme pysty toimittamaan tilaustasi, sillä tilaustasi kuljettanut rekka-auto on palanut."

Jos maanantaina olisi ollut aprillipäivä, moni Elloksen asiakas olisi kenties kuitannut saamansa kursailemattoman viestin hyvin erikoisena jekkuna. Maanantaina ei kuitenkaan vielä aprillattu ketään.  

ellos
Ellos ilmoitti tapahtuneesta sen koskettamille asiakkailleen tällaisella viestillä.

Jotkut Elloksen asiakkaat ovat esimerkiksi sosiaalisessa mediassa kummastelleet yritykseltä saamaansa suorasukaista viestiä. Kysyimme Ellokselta viestin taustoja.

"On totta, että..."

Ellokselta vahvistetaan tapaus MTV Uutisille.

– On totta, että rekka-auto, jota käytettiin kuljettamaan paketteja varastoltamme kuljetuskohteisiin Suomessa syttyi tuleen tänä maanantaina. Valitettavasti tämä tarkoitti, että emme voineet kuljettaa paketteja joillekin asiakkaillemme, kertoo Ellos Groupin logistiikkajohtaja Mathias Parkhagen.

Jos tilattu tuote on vaurioitunut, ei vastaa odotuksia tai on huomattavan myöhässä tai verkkokauppatilaukseen liittyy muuten epäselvyyksiä, kannattaa kuluttajan tehdä asiasta reklamaatio yritykselle. Jos reklamaatio ei auta, kannattaa kuluttajan ottaa yhteyttä Kilpailu- ja kuluttajaviraston Kuluttajaneuvontaan.

Parkhagenin mukaan yritykselle oli tärkeää viestiä asiasta heti niille asiakkaille, ketä tapahtunut koski. Ellos myös kertoi viestissään hyvittävänsä asiakkaille heidän tilauksensa.

Mutta mitä oikeastaan tapahtui?

– Rekka-auto kuului ulkopuoliselle kuljetusyhtiölle, ja tulipalon syytä tutkitaan parhaillaan, Parkhagen sanoo.

Lue myös:

    Uusimmat