Toto Wolff yritti pyytää Valtteri Bottaksen ja Mercedeksen puolesta anteeksi – Red Bull -pomolta kylmäävä vastaanotto

16.1.1004718377
imago images/HochZwei/ All Over Press
Julkaistu 01.08.2021 21:39
Toimittajan kuva

Ilari Savonen

ilari.savonen@mtv.fi

@ilarisavonen

F1-maailmanmestarin Nico Rosbergin mukaan Mercedeksen tallipäällikkö Toto Wolff yritti pyytää niin Mercedeksen kuin Valtteri Bottaksen puolesta anteeksi Unkarin GP:n ensimmäisen kierroksen kohutapahtumia. Red Bullin tallipäällikkö Christian Horner ei tästä lämmennyt.

Rosberg kertoi Saksan Skylla, että Wolff oli mennyt tapaamaan Horneria kisan jälkeen pyytääkseen anteeksi.

– Horner ei hyväksynyt anteeksipyyntöä, Auto, Motor und Sportin F1-tomittaja Tobi Grüner kirjoitti, viitaten Rosbergin kertomiin tietoihin.

Horner kävi kuumana, kun Mercedes aiheutti jo toisessa kisassa putkeen Red Bullille mittavia vaurioita.

Mercedeksen Lewis Hamilton törmäsi Red Bullin Max Verstappeniin Britannian GP:n ensimmäisellä kierroksella niin, että Verstappenin Red Bulliin tuli mittavia vaurioita. Horner paljasti jälkikäteen, että kolari aiheutti noin 1,5 miljoonan euron kulut Red Bullille.

JUTTU: Red Bull paljasti karun hintalapun: Max Verstappenin ja Lewis Hamiltonin kolarista yli miljoonan euron kulut!

Sunnuntaina Unkarissa Valtteri Bottas osui McLarenin Lando Norrisin auton perään niin, että Bottas sinkoutui kolarin jäljiltä suoraan Red Bullin Sergio Perezin auton kylkeen. Norris puolestaan osui vauhdilla Red Bullin Max Verstappeniin.

Vain Verstappen pystyi jatkamaan ajamista, ollen lopulta kisassa kymmenes.

Hornerilta kysyttiin Wolffin anteeksipyynnöstä.

– Maksaako hän kulut? Horner murahti takaisin.

– Toto ei ollut ajamassa, hänen kuskinsa oli, Horner jatkoi.

Horner ei usko, että sunnuntain kolarin takana oli mitään tarkoituksellista. Horneria turhautti erityisesti se, että uusi törmäys aiheuttaa Red Bullille mittavia kustannuksia kulukattoaikakaudella.

– Seuraukset ovat brutaalit ja FIA:n pitäisi puuttua niihin kaikkien kulurajoitusten keskellä, Horner mietti.

Tuoreimmat aiheesta

F1