Kansainvälisen autoliiton FIA:n virallinen tutkinta Anthoine Hubertin kuolemaan johtaneesta onnettomuudesta valmistui, mutta molempiin jalkoihinsa pahoja murtumia saanut F2-kuljettaja Juan Manuel Correa ei ole tyytyväinen.
Elokuun lopulla Belgian Spassa tapahtuneessa F2-onnettomuudessa oli osallisena neljä autoa. Onnettomuusraportissa käydään seikkaperäisesti läpi kolaroineiden autojen tuntinopeuksia, G-voimia ja törmäyskulmia. Esimerkiksi Hubertin auto osui seinään 216 kilometrin tuntinopeudella ja G-voimat olivat 33,7.
Correa osui Hubertin jo vaurioituneeseen autoon 86 asteen kulmassa 218 kilometrin nopeudella. Correan kokemat G-voimat olivat tässä osumassa 65,1 ja Hubertin 81,8.
FIA:n mukaan onnettomuudelle ei ole mitään "yksittäistä erityistä syytä". FIA:n mukaan tapahtunut oli inhimillinen onnettomuus, josta ei voi syyttää yhtäkään kuljettajaa.
Correa haluaisi kuitenkin tietää enemmän.
– FIA käytti yli viisi kuukautta tähän tutkimukseen, mutta minussa yhteenveto nostattaa enemmän kysymyksiä kuin se tarjoaa vastauksia, Correa kommentoi sosiaalisessa mediassa.
– Lisäksi pidän yllättävänä, että täyttä ja kokonaista onnettomuusraporttia ei ole annettu minun saatavilleni, jotta minulla olisi selkeämpi ymmärrys FIA:n tekemistä johtopäätöksistä.
Correa uhkaakin tehdä tukijoukkojensa kanssa tarvittavan, että hän saa haltuunsa täyden onnettomuusraportin. Ecuadorilais-yhdysvaltalainen kuski toivoo tämän myötä pystyvänsä kommentoimaan tapausta myöhemmin enemmän.
Correa toipuu yhä loppukesän vakavasta onnettomuudesta. Hän kritisoi kansainvälistä autoliittoa jo aiemmin siitä, ettei liitosta kukaan ollut huolehtimassa hänestä tapauksen jälkeen, kun hän "melkein kuoli".