Twitter kertoo kieltävänsä poliittisen mainonnan palvelussaan. Päätös koskee sekä ehdokkaiden vaalimainontaa että poliittisia aiheita koskevaa mainontaa koko maailmassa.
Yhtiön toimitusjohtajan Jack Dorseyn mukaan päätöksen taustalla olivat mahdolliset ongelmat, joita liittyy koneoppimiseen perustuvaan viestien kohdentamiseen ja valeuutisiin.
Dorsey totesi myös, että poliittisen viestin laaja tavoittavuus pitää ansaita, eikä sitä voi ostaa.
Twitter kertoo mainoskiellosta tarkemmin ensi kuussa. Yhtiö harkitsi aluksi pelkästään ehdokkaiden vaalimainonnan kieltämistä, mutta Dorseyn mukaan tätä olisi ollut helppo kiertää poliittisia aiheita koskevalla mainonnalla.
Esimerkiksi Facebookilla on ollut suuria vaikeuksia korjata poliitikkojen mainoksissaan esittämiä virheellisiä väitteitä.