11-vuotias brittipoika perusti karkkikaupan ja tienaa nyt enemmän kuin moni aikuinen.
"Nuorena on vitsa väännettävä", kuuluu tunnettu sananlasku. Henry Patterson on toteuttanut tätä sanontaa erittäin hyvin, sillä tämä brittipoika aloitti työuransa poikkeuksellisen nuorena. Hän avasi oman makeisia myyvän verkkokauppansa nimittäin vain yhdeksänvuotiaana.
Nyt, vain kaksi vuotta kaupan perustamisen jälkeen, Patterson paljastaa vuotuisen liikevaihtonsa ylittävän 140 000 dollaria, eli noin 130 000 euroa. Patterson ei kuitenkaan tienaa enää pelkillä makeisilla, vaan hän on onnistunut luomaan ympärilleen ainutlaatuisen lastenbrändin.
Nopeimmin kasvanut lifestylebrändi
Myynti lähti nousuun Pattersonin kirjoittaman satukirjan myötä. Hellyttävä satukirja hiirestä, joka yrittää olla hyödyksi, oli menestys heti ilmestymisvuonnaan 2014, jolloin se myi tuhansia kappaleita.
Kirjan menestyksen seurauksena Patterson loi kirjan ympärille oman brändin, ja aloitti myymään myös kirjaan liittyviä paperitarvikkeita ja tekstiilejä.
Pattersonin brändiä, Not Before Tea, pidetään yhtenä nopeimmin kasvaneista lasten lifestylebrändeistä Isossa-Britanniassa.
"Emme puhu rahasta"
Patterson ei keksinyt brändiään tyhjästi, vaan kertoo aloittaneen ideoiden kehittelyn jo viisivuotiaana. Vaikka Patterson on monta askelta koulutovereitaan edellä, hän ei myönnä liiketoimintansa vaikeuttaneen opiskelua. Tienaamillaan rahoilla Patterson kertoo ostaneensa lemmikkikanin.
– Koulukaverit ovat innoissaan liiketoiminnastani, mutta emme puhu rahasta, Patterson kertoo Mirror-lehdelle.
Poika uskoo lasten rakastavan kirjaa ja brändiä erityisesti siksi, että se on lapsen luoma. Nyt lukijat voivat samaistua tarinaan ja kirjoittaa itse omansa. Petterson on lanseerannut myös lapsille suunnatun oman Youtube-kanavan.
Lähde: Mirror