Valtteri Bottas havaitsi isoja vaikeuksia renkaiden kanssa: ”Pienikin luisu ja lämmöt nousevat monta astetta”

GettyImages-1164351807
Valtteri Bottas2019 Getty Images
Julkaistu 26.07.2019 19:35
Toimittajan kuva
Antti Rämänen

antti.ramanen@mtv.fi

Toimittajan kuva

Mervi Kallio

mervi.kallio@mtv.fi

Mercedeksen Saksan F1-viikonloppuun tuoma uusi jäähdytyspaketti vaikutti Valtteri Bottaksen mukaan hyvin toimivalta, mutta renkaiden kestäminen hurjissa helteissä on iso haaste tiimeille.

LUE MYÖS: Valtteri Bottaksen sopimuspäätökselle selkeä takaraja – Mercedes haluaa varmistaa rauhan kuumassa mestaruustaistelussa

MAINOS

Koko F1-kausi C Morella!

Saksan GP suorana 26.-28.7.
La: 3. harjoitukset klo 12.55, aika-ajot klo 15.55, ennakkotunnelmat klo 15.00
Su: Saksan GP klo 16.05, ennakkotunnelmat klo 15.00

Kaikki suorat ajolähetykset C More Maxilla ja cmore.fi -suoratoistopalvelussa

Bottas ajoi ulos perjantain ensimmäisten harjoitusten lopussa eikä saanut vielä kunnon kierrosaikoja tehdyksi. Ilman lämpötila nousi ylimmillään peräti 38,8 asteeseen ja rata hohkasi reilusti yli 50-asteisena.

– Aika lämmintä oli. Ei se itseä haittaa, koska on sitä ennenkin hikoiltu, mutta renkaiden kanssa on aika vaikeaa. Tosi paljon ylikuumenevat, varsinkin viimeisellä sektorilla, jossa on mutkia toisensa perään, Bottas kommentoi C Morelle.

– Pienikin luisu, niin tulee monta astetta rengaslämpöä lisää ja pitoa häviää aina vain enemmän ja enemmän. Se oli ehkä haastavinta, ettei meinannut saada kunnon kierroksia tänään kasaan.

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Valtteri Bottaksen ulosajo päivän ensimmäisistä treeneistä videolla.

Lauantaiksi ja sunnuntaiksi on luvassa selvästi viileämpää ja mahdollisesti sadetta sekä aika-ajoon että kisaan. Tämä on Mercedekselle hyvä uutinen, joten perjantain datalla ei välttämättä ole kovinkaan paljon käyttöä viikonlopun edetessä. Uudistukset tuli kuitenkin testattua onnistuneesti.

– Ollaan selvästi menty eteenpäin sen jäähdytyssysteemin kanssa. Ja loppuviikonloppu on vain parempaan suuntaan lämpötilojen kanssa, joten ei ole sen suhteen mitään murheita

Tuoreimmat aiheesta

F1