Williams-tallin tekninen johtaja Pat Symonds väistelee vielä kertomasta yksityiskohtia Mercedeksen uudesta voimayksiköstä, mutta auton muotoilusta hän kertoo ylpeänä.
Symonds liittyi Williamsin palvelukseen kesken umpisurkean kauden 2013, mutta on sen jälkeen osallistunut kahden loistavan auton rakentamiseen.
Britti-insinööri kehuu Williamsin talvikautta, kun testit Barcelonassa vetelevät viimeisiään.
– Olen ylpeä siitä, että olemme tehneet loogista kehitystä ja siitä, että tulimme talvitesteihin erittäin kurinalaisesti.
– Suunnittelun puolelta tiimimme teki erinomaista työtä aerodynaamisen ratkaisun, erittäin lyhyen nokan kanssa. Pääsimme törmäystestistä läpi suhteellisen helposti, joten teimme erittäin ammattimaista työtä siinä, Symonds toteaa.
Pohjamudissa kaksi vuotta sitten uinut talli on nostettu jälleen suurten joukkoon.
– Williams on nyt erittäin ammattimainen talli. Se on tuottanut jälleen yhden erinomaisen auton ja uskon, että talli käyttää sitä erittäin hyvin ja auttaa Valtteria hänen tiellään kohti ensimmäistä voittoa, Symonds toteaa.
Williams-kuski Valtteri Bottas otti viikonloppuna esiin asian, joka kertoo paljon nykyisten moottoreiden kyvyistä. Hänen mukaansa voimayksikön tallille toimittava Mercedes on vienyt energiaa kierrättävää ERS-järjestelmäänsä niin paljon eteenpäin, että jatkossa sitä kautta saadaan lisätehoa suurimman osan kierroksesta, kun aiemmin lataus tyhjeni yhden pitkän suoran aikana.
– Se on ollut hyvä ja koko voimayksikkö on kehittynyt paljon. Parasta formula ykkösissä on se kyltymätön halu, joka meille on kehittää autoja. ERS on yksi osa sitä, mutta toivon, että olemme kehittyneet muillakin alueilla, Symonds pyörittelee.