Coca-Cola uudistaa osan juomatölkeistään.
Coca-Cola uudistaa osan juomatölkeistään. Yhtiö ilmoitti luoneensa uuden ulkoasun kofeiinittomille juomille sekä kirsikan ja vaniljan makuisille Coca-Cola-tuotteille. Ulkoasut näet yllä olevalta videolta.
Uudistus on osa Coca-Colan uutta suuntaa. Vuonna 2020 yhtiö ilmoitti luopuvansa joistakin brändeistään ja keskittyvänsä suosituimpiin tuotteisiinsa.
Lue myös: Ässä Mix- ja Hyvää Makumaasta -karkkeihin iso muutos – Fazerin, Pandan ja Cloettan uutuudet paljastuivat
Virvoitusjuomatuotteet vaihtuvat tiuhaan
Yhtiön mukaan ulkoasu-uudistuksen tarkoituksena on hakea modernia ja yksinkertaista ulkoasua, josta tuotteen maun voisi heti arvata.
– Coca-Cola kamppailee huomiostasi, CNN muotoili.
Elintarvikebisnes on raakaa, ja yhtiön toimitusjohtaja kuvasi elämää limuhyllyllä "eloonjäämiskamppailuksi".
Uudistuksia on todella tullut ja mennyt tiuhaan tahtiin; esimerkiksi vuonna 2016 Coca-Cola ilmoitti uudistavansa tölkkinsä uudenlaisen "yksi brändi" -ajatuksen mukaisesti niin, että jokaisen tölkin yläosa värjättiin tuotteen ominaisuuksista kertovalla värillä.
Coca-Cola Zeron ulkoasu 2017.DenisMArt
Entä muistatko koskaan maistaneesi kirkkaanvihreää Coca-Cola Lifeä?
Vihreätölkkinen, sokerilla ja stevialla makeutettu juoma lanseerattiin 2013, mutta se katosi hyllyiltä Euroopassa 2019 ja muualtakin 2020.
Coca-Cola Lifeä kuvattuna 2014.Shutterstock
Osa tuotteista nauttii kuitenkin suosiota vuodesta toiseen. Esimerkiksi asiakkaiden haikailema vaniljacola palasi Suomeen vuonna 2021.
Vuonna 2021 Hartwall sen sijaan ilmoitti muuttavansa Pepsi Max -virvoitusjuoman pullon täysin kierrätettäväksi.
Lue myös: MTV:n makutestissä 8 sokeritonta kolajuomaa: Halpismerkki yllätti – miten kävi Coca-Cola Zeron ja Pepsi Maxin?
Lue uusimmat lifestyle-artikkelit!
Lähteet: CNN, Consumerist