Makuja-sivujen kansikuva
Makuja

Syksyn limu-uutuudet: Mielipiteet jakava Hartwall-limu, jatkoa Pirkan ötökkäsarjalle sekä toivottu Coca-Cola!

0:32img
Julkaistu 02.09.2021 09:11

Petra Tuominen

petra.tuominen@mtv.fi

Suomalaiset virvoitusjuomavalmistajat ovat lanseeranneet syksyn uutuusjuomansa. Banaanin maun ystäville on luvassa ainakin mieluisia uutuuksia.

Videolla: Oletko koskaan miettinyt, mitä "nappulat" McDonald’sin limumukeissa todellisuudessa merkitsevät? Nyt se selviää!

MTV Uutisten Makuja-ruokasivuilla kerrottiin elokuussa Sinebrychoffin juomauutuuksista. Panimolta kerrottiin, että Coca-Cola tuo markkinoille peräti kaksi sokeritonta uutuusjuomaa.

Markkinoille lanseerattiin jo aiemmin täysin kofeiiniton versio Pepsi Maxista, ja nyt samaan kelkkaan hyppää myös Coca-Cola Zero. Coca-Cola Zero Sugar Kofeiiniton on nimensä mukaisesti täysin sokeriton ja kofeiiniton juoma. Juoma on pakattu 0,5 ja 1,5 litran kierrätysmuovipulloihin.

shutterstock_731403862

Myös vaniljakokiksen ystäville on luvassa iloinen yllätys. Vaniljanmakuinen Coca-Cola oli viimeksi Suomessa seitsemän vuotta sitten. Kuluttajien pitkään toivoma klassikkomaku palaa nyt sokerittomana.

– Coca-Cola Zero Sugar Vanilja  on kuluttajien pitkään toivoma klassikkomaku, joka palaa seitsemän vuoden jälkeen Suomeen sokerittomana.

Banskista ja banaanikarkkia

banskis

Banaani on syksyn trendimaku.

Keväällä 2021 Pirkka-sarjaan lanseerattiin limujää-tuotteista tutut Amppari-, Murkku- ja Toukkis -virvoitusjuomat. Pirkka lanseerasi juomaversiot tutuista mehujäistä kaikessa hiljaisuudessa, mutta tuotteet sytyttivät sosiaalisen median saman tien liekkeihin.

Nyt ötökkälimujen sarjaan on pörräillyt makea uutuus: banaaninmakuinen Banskis.

Jos kuva ei näy, katso se täältä.

Pirkan mukaan limu maistuu banaanin lisäksi sitrukselta.

Banaani vaikuttaisi olevan jonkinlainen trendimaku virvoitusjuomissa, sillä myös Hartwall tuo markkinoille oman banaanijuomansa. Kyseessä on Halloweenin kunniaksi lanseerattava sesonkimaku, banaanikarkki. Juoma maistuu siis irtokarkkihyllyistä tutulta banaanikarkilta. Se on makeutettu sokerilla.

– Kuluttajat etsivät nyt uusia makuelämyksiä, mutta toisaalta tutut tuotemerkit pitävät pintansa. Uusia jännittäviä makuja uskalletaan usein kokeilla rohkeammin, jos maun takana on tuttu tuotemerkki, kertoo Hartwallin Insight Specialist Elisa Tiilimäki.

Myös Rainbow-tuotemerkillä on myynnissä oma banaaninmakuinen virvoitusjuoma.

Uusi Pommac, vanha tuttu Jaffa

limut

Syksyn uutuusvirvoitusjuomat.

Banaanikarkin lisäksi Hartwallilta on tulossa myös muita virvoitusjuomauutuuksia. Jaffa Juicy -sarja täydentyy uudella Jaffa Juicy Sitruuna-Yuzu -juomalla, jonka maku on peräisin mehusta. Juoma sisältää vain luontaisia aromeita ja makuaineita. ehtoja arvostavat löytävät Jaffa Juicy -virvoitusjuomista uusia lempijuomia. Juomassa on 30 prosenttia vähemmän sokeria kuin tavallisessa virvoitusjuomassa.

Panimolla on myös tapana julkistaa vuosittain uusi Pommac-vuosikerta. Vuoden 2021 lasipulloon pakattu erikoiserä maistuu mausteiselta appelsiinilta. Hartwallin mukaan uutuus sai inspiraationsa kuohujuomien vuosikerroista.

Joulusesonkiin Hartwall puolestaan tuo myyntiin tutun Jaffa Jouluomena -limonadin.

Lue myös: MTV:n makutestissä 8 sokeritonta kolajuomaa: Halpismerkki yllätti – miten kävi Coca-Cola Zeron ja Pepsi Maxin?

Tuoreimmat aiheesta

Juomat