Järkyttävä moka vai todella nerokas mainoskampanja? Amerikkalainen hampurilaisketju Wendy’s on ottanut Twitterissä todella epätavallisen lähestymistavan asiakaspalautteisiin.
Hampurilaisketju Wendy’s on ryhtynyt ”roastaamaan” negatiivisia palautteita ketjulle lähettäneitä Twitter-käyttäjiä, kertoo Business Insider. Ketjun vastaukset asiakaspalautteille ovat samaan aikaan todella tylyjä ja todella hulvattomia. Eräs käyttäjä muun muassa tiedustelee Wendy’silta osoitetta lähimpään McDonald’siin, johon hampurilaisketju vastaa roskapöntön valokuvalla.
Alla muutama esimerkki lisää:
– Teidän kalanne on roskaa, Twitter-käyttäjä phono kirjoittaa Wendy’s-ketjulle
– Ei ole, mutta sinun mielipiteesi on, sivaltaa Wendy’s takaisin.
***
– Miksi te ihmiset syötte Wendy’silla. Heidän hampurilaisensa ja nuggettinsa on kuraa, toteaa sophiesphoenix.
– Sophiesphoenix, poista käyttäjätilisi.
***
– Ystäväni haluavat mennä syömään McDonald’siin, mitä teen Wendy’s?
– Etsi uusia ystäviä
***
Yhden miehen sota johti roast-kampanjaan
Kaikki alkoi yhden Twitter-käyttäjän twiitistä, jossa ihmeteltiin Wendy’sin mainoslupausta tuoreista pihveistä. Mainoksessa luvataan, ettei Wendy’sissa koskaan myydä pihvejä, jotka tulevat pakasteesta. Twitter-käyttäjä NHride ei kuitenkaan uskonut lupausta ja väitti Twitterissä Wendy’sin myyvän todellisuudessa pakastepihvejä. Wendy’s vastasi valittajalle tämän olevan väärässä. NHride ei kuitenkaan jättänyt asiaa tähän, vaan ihmetteli, tuodaanko pihvit ravintolaan sitten kuumassa rekassa.
– Missä säilytetään kylmiä asioita, jotka eivät ole jäässä, Wendy’s vihjaili ensin valittajalle.
Viesti ei kuitenkaan vieläkään mennyt perille NHride’lle, vaan hän jatkoi kiistaa muun muassa kehumalla McDonald’sia.
– Sinun ei tarvitse vetää heitä mukaan tähän vain sen takia, että unohdit jääkaappien olemassaolon hetkeksi.
Nyt näyttäisi kuitenkin siltä, että NHride on joutunut myöntämään tappionsa, sillä käyttäjä on ladannut Twitteriin kuvan hampurilaisketjun ateriasta hashtagilla #respect -varustettuna.
Jos twiitti ei näy, voit katsoa sen täältä.
Nähtävästi Wendy’sin taktiikka toimii kuitenkin ainakin jossain määrin positiivisesti. Muun muassa Facebookissa roastauskampanjaa ylistetään nerokkaaksi.
– Menen ja ostan burgerin ja nuggetit Wendy’sista ihan vain tämän vuoksi. Tämä on yksinkertaisesti hulvatonta. Hyvä markkinointikampanja, Facebook-käyttäjä Claudia Vernikovskiy ylistää.
Lähde: Business Insider
***
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.