Instagramiin vastikään perustettu uusi tili esittää harvinaisen selkeästi, kuinka paljon kilokaloreita jokaiselle tutut ruoat sisältävät.
Tuoreelle Instagram-tilille on viime päivinä lisätty useita kuvia, jotka havainnollistavat harvinaisen selkeästi, kuinka paljon kilokaloreita tutut herkut oikeasti sisältävät. Calorie Brands -nimeä kantavalle Instagram-tilille on viiden päivän aikana tullut oikea yleisöryntäys, kun yli 60 000 ihmistä on ryhtynyt seuraamaan tiliä.
Tuntemattomana toistaiseksi pysyttelevän taiteilijan loihtimissa tuotepakkauksissa tuotteiden merkkejä ei näy ollenkaan, vaan näyttävimmät paikat pakkauksissa on varattu kilokalorimerkinnöille.
Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä.
– Tältä tuotteiden pitäisi näyttää, jotta tavoitteet kesäkunnosta olisi helpompi saavuttaa, taiteilija sanailee.
Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä.
Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä.
Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä.
Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä.
Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä.
Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä.
Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä.
Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä.
Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä.
Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä.
Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä.
Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä.
Daily Mail -lehden haastattelema ravitsemusterapeutti Sarah Flower suosittelee suhtautumaan suursuosion saavuttaneeseen Instagram-tiliin varauksella, sillä kilokaloritiedot eivät hänen mukaansa pidä täysin paikkaansa. Asiantuntijan mukaan esimerkiksi Heinzin 700 gramman ketsuppipullossa on 714 kilokaloria, kun yhteen Calorie Brandsin kuvista on merkitty, että tuote sisältäisi 760 kilokaloria.
Lähde: Instagram, Daily Mail