Pikaruokaravintolaketju Subwayn valikoimissa on kymmenittäin eri täytevaihtoehtoja. Vaihtoehtojen joukosta erottuu yksi tuote, joka on etenkin suomalaisten mieliin.
Subwayn markkinointipäällikkö Elina Jollmanin mukaan suomalaisten leipämaku on hyvin samankaltainen muihin Pohjoismaihin verrattuna – yhtä poikkeusta lukuun ottamatta.
– Suomalaiset eroavat muista maista siinä, että kiinnostus uutuustuotteita kohtaan on vahvempi. Monissa maissa kanatuotteemme ovat asiakkaiden mieleen, Jollman kertoo.
Tiesitkö? Ensimmäinen Subway-ketjun liike avattiin Suomeen 7.7.2000.
Jollmanin mukaan Subwayn tuotteet on valittu niin, että ne sopivat suomalaiseen makuun. Raaka-aineiden joukosta ei erotu erityistä inhokkia, mutta ehdoton suosikki kylläkin.
– Suomalaisten ehdoton suosikki on Kana Teriyaki! Jollman paljastaa.
Suomalaiset kuluttajat osaavat vaatia laatua
Suomalaisten kuluttajien keskuudessa korostuu Jollmanin mukaan hyvinvointi ja itsestään huolehtiminen; suomalaiset haluavat raikkaita raaka-aineita. Terveellisyyden lisäksi myös erikoisruokavalioiden ja sitä myötä ruoan personoinnin merkitys on Jollmanin mukaan kasvanut entisestään.
– Kuluttajat eivät enää halua valmista paketoitua tuotetta, vaan ruokaa, joka tehdään heidän toiveidensa mukaisesti. Lisäksi suomalaiset kuluttajat ovat edelleen kiinnostuneita premium-tuotteista ja osaavat vaatia laatua.
Tämän kyseisen trendin vuoksi Subway on tuonut Suomeen muun muassa Beef Supremen sekä Chicken Filet Supremen.
***
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.