Yksi tietty tuote on yllättänyt Sinebrychoffin suurella suosiollaan.
Helsingin IFK:n ja Sinebrychoffin 30-vuotisen yhteistyön kunniaksi tuotantoon otettu HIFK-olut on yllättänyt suosiollaan.
HIFK-olutta ostetaan ympäri Suomea
Voisi kuvitella, että helsinkiläisseuran logolla varustettua oluttölkkiä myytäisiin vain Etelä-Suomessa, mutta tuote on osoittautunut suosituksi myös muualla Suomessa.
TIESITKÖ? HIFK-olut otettiin tuotantoon urheiluseuran ja Sinebrychoffin 30-vuotisen yhteistyön kunniaksi. Puolen litran tölkissä on IFK:n logo ja tekstit ”Bisse från Stadi” ja ”Kaikkea pahaa vastaan” sekä selostus yhteistyöstä stadin slangilla.
– Yllättävän paljon muualtakin maasta tulee kyselyitä meille, Sinebrychoffin tuotekehityspäällikkö Saara Pöyri kertoo Makuja.fi:lle.
– Tuote on varmasti monille kannattajille sellainen, että he hamstraavat sitä, jotta voivat juoda sitä koko lätkäkauden ajan, Sinebrychoffin olutasiantuntija Aniko Lehtinen epäilee.
Ainoa ero tavallisen Koff-tölkin ja HIFK-tölkin välillä on ulkonäkö. Lehtinen huomauttaakin, että pakkauksella on valtava merkitys siinä, kuinka tuotteet tekevät kauppansa.
– Pakkaus on ihan älyttömän tärkeä, Lehtinen toteaa.
Myös MM-kisaolut teki kauppansa
Urheilu ja olut on liitetty toisiinsa myös aiemmin Suomessa lukuisia kertoja. Toinen menestystarina oli Hartwallin Helsingissä ja Tukholmassa järjestettyjen jääkiekon MM-kisojen kunniaksi lanseerattu Karjala MM2012-kisaolut.
– Kisat vaikuttavat myönteisesti Karjala-oluen myyntiin. Selvä piikki näkyy vuosittain, Hartwallin kategoriamarkkinointijohtaja Meri Vainikka kertoo.