Suunnitelmallisuus ja sosiaalisen median liiketoiminnallisen merkityksen sisäistäminen ovat ohjanneet MTV Sportin some-tekemistä jo jonkin aikaa ja panostukset kantavat myös hedelmää.
MTV Sportin Facebook-sivun tykkääjämäärä ylitti tällä viikolla
20 000:n rajapyykin. Hiljattain juhlittiin myös MTV F1 Facebook-sivun 10 000 tykkääjän ylittymistä.
- Luonnollisesti olemme innoissamme tykkääjämäärien kasvusta, sillä se kertoo siitä, että tuottamamme sisällöt ovat haluttuja ja kiinnostavia. Sosiaalisen median näkökulmasta tavoittavuus (reach) ja sitoutuminen (engagement) ovat kuitenkin vähintään yhtä tärkeitä mittareita, ja myös näillä osa-alueilla MTV:n urheilun some-tekeminen on nostanut reippaasti tasoaan. Siitä kiitos kuuluu somesta innostuneille urheilutoimittajillemme, hehkuttaa MTV Sportin some-manageri Heidi Suomi.
MTV:llä on Facebookissa useita urheiluun keskittyviä lajisivuja – suurimpana niistä MTV Jääkiekko, joka kerää yhteen vajaat 60 000 tykkääjää.
- MTV Jääkiekon FB-ryhmä on erittäin aktiivinen ja vireä. Lätkäihmiset tuntuvat olevan erittäin intohimoisia lajinsa kannattajia, ja haluammekin palvella heitä mahdollisimman laadukkailla some-sisällöillä, Suomi linjaa.
Marraskuussa MTV Sportin Talvimaraton sai laajaa huomiota myös kansainvälisesti, kun MTV:n some-kanavissa julkaistiin meteorologi Pekka Poudan tähdittämä Game of Thrones -henkinen viraalivideo.
- Idea lähti lentoon yhdessä palaverissa, jossa pähkäilimme, kuinka saisimme Talvimaratonille mahdollisimman paljon näkyvyyttä ja tunnettuutta sosiaalisen median kautta. Pähkähullua päähänpistoa jalostettiin ja työstettiin, ja lopulta siitä tuli iso hitti. Sitä ei tietenkään voinut ennustaa etukäteen, mutta näin jälkeenpäin katsottuna olen äärimmäisen iloinen, Suomi intoilee.