Viime vuosi oli MTV:n verkkosivustolla ennätyksellisen hyvä. MTV.fi tavoitti keskimäärin 1,56 miljoonaa eri kävijää viikossa. TNS Metrixin mukaan sivusto on Suomen viidenneksi suurin verkkosivusto eri kävijöiden määrällä mitattuna.
Selainmäärä kasvoi viime vuonna 11 prosenttia edellisestä vuodesta ollen netin kaikkien aikojen suosituin vuosi (ComScore Digital Analytix).
Viime vuoden huipputulokseen siivittivät muun muassa kasvanut mobiilikäyttö sekä Facebookin kautta tullut liikenne. Tällä hetkellä noin puolet MTV.fi -sivuston käyttäjistä kuluttaa sisältöjä älypuhelimilla.
– Tavoitteenamme on olla alan paras toimija. Mitään muuta tavoitetta ei oikeastaan voi edes olla. Se, miten siihen päästään, on toki monen tekijän summa. Hyvä lähtökohta on nauttia tekemästään työstä ja tehdä helkkarin kiinnostavaa sisältöä, toimituspäällikkö Karri Lehtiö sanoo.
Viihdeohjelmat vetivät Katsomoon
MTV Katsomolle kertyi viime vuonna 115 miljoonaa käynnistystä. Katsotuimmat ohjelmat olivat päivittäissarjoja sekä suosittuja viihdeohjelmia, kuten Ensitreffit alttarilla, Posse ja Putous. Kaikkein katsotuin ohjelma Katsomossa oli Salatut elämät.
– Olemme aktiivisesti kehittäneet MTV.fi:ssä reaaliaikaista uutisseurantaa, panostaneet liveseurantoihin, striimauksiin, videoihin, sosiaaliseen mediaan sekä tietysti hyvään journalismiin. Olemme myös tuoneet sivustolle uudenlaisia juttumuotoja ja pyrimme tarjoamaan syventäviä juttuja kiinnostavista aiheista. Uutisten lisäksi myös Viihde, Urheilu ja Lifestyle -sisällöt kiinnostavat lukijoita. Uskon että hyvä sekoitus viihdyttävää ja laadukasta sisältöä toimii, kertoo digitaalisten sisältöjen päätoimittaja Anu Kuistiala.
"Olemme oikealla polulla"
MTV.fi:n liiketoimintajohtaja Jesse Jussilan mukaan MTV.fi -verkkopalvelu on ollut yhtiön tärkeimpiä kehityskohteita jo pitkään.
– Sivuston kasvava suosio osoittaa, että olemme oikealla polulla. Käytettävyyteen mobiililaitteilla on kiinnitetty erityistä huomiota.
Jussilan mukaan lähitulevaisuudessa yksi voimakkaimmista trendeistä tulee olemaan videomuotoisen sisällön kulutuksen kasvu.
– MTV Katsomon kaltaisten palveluiden myötä tv-sisältöjen kulutus tietokoneella tai mobiililaitteilla onkin jo arkipäivää. Tulemme jatkossa vastaamaan kasvavaan kysyntään yhä vahvemmin myös MTV.fi sivustolla kaikilla rintamilla, niin uutisissa, urheilussa, lifestylessä kuin viihteessäkin.