Fossil Group on kertonut tuovansa kuluvan vuoden aikana markkinoille yli 300 erilaista älykellomallia. Kellot jakautuvat Fossilin omistamille 14 eri brändille, joihin lukeutuvat muiden muassa DKNY, Diesel, Emporio Armani, Marc Jacobs, Michael Kors ja Skagen. Tulossa on niin kosketusnäyttömalleja kuin perinteisempiä rannekelloja älyominaisuuksilla.
Yli 300 erilaista mallia tietysti tarkoittaa, että perinteisten rannekellojen tavoin käytössä on samaa rautaa, mutta useita erilaisia muotoiluja, materiaaleja ja koristeluja eri brändeille. Kosketusnäytöllä varustetut kellot käyttävät AMOLED-näyttöä, Qualcommin Snapdragon Wear 2100 -järjestelmäpiiriä sekä Googlen Android Wear 2.0 -käyttöjärjestelmää.
Sen lisäksi, että Android Wear -kelloilla on käytössään Googlen sovelluskauppa, eri brändien kelloille on luvassa omia ”mikrosovelluksia”, jotka on suunniteltu kunkin brändin kohderyhmää ajatellen. Esimerkkinä mainitaan Michael Kors Access -kellojen My Social, joka antaa käyttäjän valita kellotaulun tämän omista Instagram-kuvista.
Android Wearia käyttävien kosketusnäyttökellojen lisäksi on tulossa niin sanottuja hybridikelloja, eli perinteisempiä rannekelloja, joissa on älyominaisuuksia, kuten älypuhelimen ilmoitukset ja aktiivisuusseuranta.
Ensimmäiset uudet kellomallit saapuvat myyntiin huhtikuussa, ja lisää on luvassa kesällä, syksyllä ja joulumarkkinoille.